Přístavní manévry na jachtě s dvojicí kormidel, poslední místo
Mnoho charterových jachet má dvojici kormidelních listů. Chcete zvládnout bez stresu jejich ovládání v přístavech? S námi máte poslední možnost. Uvolnilo se nám jedno místo.
Poprvé pořádáme kurzy přístavních manévrů i na jachtě s dvojicí kormidelních listů. Půjde o 45 stop dlouhou jachtu se čtveřicí kajut. Preferujete-li pro charter větší jachty s dvojicí kormidelních listů, na třídenním kurzu v Chorvatsku, který povede zkušený instruktor Jirka Pacák, se posunete o pořádný kus dále. Získáte jistotu v ovládání jachty, zjistíte, co na rozdíl od jachty s jedním listem kormidla není možné, naučíte se, jak řešit jednotlivé situace, jak zajíždět bokem, zádí, mezi lodě, ve větru…
Tento kurz pořádáme letos poprvé a zbývá na něm již poslední volné místo, které se kvůli kolizi termínů znovu uvolnilo. Poslední volné místo na našich třídenních kurzech v Chorvatsku.
Pořádáme ale také jednodenní kurzy v Praze. Na jachtě s jedním listem kormidla a kormidelním kolem. Ty jsou určené především pro připomenutí si manévrů před vlastní plavbou. Ale i pro ty, kteří si chtějí manévry vyzkoušet poprvé je na palubě školící jachty místo.
395
Související články
Výška fendrů při přistávání
Výška fendrů při přistávání
Důležitým prvkem pro ochranu lodi při přistávání je fendr. Jeho správná pozice může výrazně snížit riziko poškození lodě při manévru. Často se setkávám s tím, že posádka fendry nachystá, jenže jejich umístění loď vůbec nechrání.
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Přifukuje. Vítr přicházející z boku už dosahuje síly 6 Beauforta (cca 25 uzlů). Jaká síla na loď působí? Utáhnu mooring rukou?
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?