Přístav v Sali je dokončen
Dostavba přístavu v Sali na Dugom otoku je dokončena. Přístav bude nyní lépe chráněn před jugem. Nábřeží je prodlouženo o 150 metrů, vše kryje vlnolam délky 116 metrů. Caffe/Bar Maritimo očekává, že v tržbách dožene Croatia Airlines.
Práce na rozšíření a lepší ochraně přístavu trvaly 2 roky. Zvětší se počet míst k stání pro dalších cca 30 jachet a předpokládá se i zdvojnásobení počtu míst k sezení v Caffe/Bar Maritimo (zatím nedokončeno). U vlnolamu se předpokládá přistávání trajektu. Díky lepší ochraně přístavu by měla linka především v zimních měsících jezdit častěji než občas.
Zdroj ŽLU Zadar
Nový vlnolam
Cena za rozšíření je 12 018 642 euro a 20 centů. Z toho 10 215 845 euro zaplatil Fond soudržnosti Evropské unie, 1 802 797 euro šlo z kasy Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Chybějících 20 centů, kvůli kterým se stavba po 2 roky odkládala, nakonec přihodil z vlastního majitel Caffe/Bar Maritimo Darko Lozančić. Za záchranu důležitého infrastrukturního projektu byl 7.6. 2022 oceněn titulem Čestný občan Sali.
Od jara je možné očekávat zvýšení přístavních poplatků.
Někdo to zaplatit musí.
1685
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v