Přednášky Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit
Na konec ledna a začátek února jsme připravili dvojici vyhledávaných přednášek Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit. Protože pravděpodobnost, že shlukování bude v té době zakázáno, se rovná skoro jistotě, půjde o přednášky online.
Přístavní manévry (27. ledna od 18:00)
Přednáška Přístavní manévry je naší stálicí. V časech povoleného shlukování jsme ji pořádali v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě, a dokonce i v Košicích, a to několikrát za rok. Tentokrát budou mít šanci i jachtaři odjinud. Přednáška je připravena podle úspěšné knihy Přístavní manévry (právě prodáváme poslední kusy druhého vydání). Začínajícím i zkušeným jachtařům pomůžeme objevit zákonitosti pohybu jachty při manévrech, vysvětlíme logiku pohybu lodě, objasníme základní chyby, ukážeme, jak se chovat v jednotlivých situacích, jaké uzly používat, na co si dát pozor a mnoho dalších témat.
Jak bezpečně kotvit (3. února od 18:00)
Také kotvení je pro mnohé jachtaře kamenem úrazu. Buď kotví nebezpečně a kdykoli je může na kotvišti probudit náraz do jiné jachty, nebo raději nekotví vůbec. Proč kotva drží, jaké typy kotev jsou ty nejlepší, jak a kde správně zakotvit, na co si dát pozor, jaká jsou slabá místa kotevního hardwaru, jak zakotvit v bouři a mnohé další dotazy budou zodpovězeny na naší přednášce o kotvení.
3784
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.