Přednášky Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit
Na konec ledna a začátek února jsme připravili dvojici vyhledávaných přednášek Přístavní manévry a Jak bezpečně kotvit. Protože pravděpodobnost, že shlukování bude v té době zakázáno, se rovná skoro jistotě, půjde o přednášky online.
Přístavní manévry (27. ledna od 18:00)
Přednáška Přístavní manévry je naší stálicí. V časech povoleného shlukování jsme ji pořádali v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě, a dokonce i v Košicích, a to několikrát za rok. Tentokrát budou mít šanci i jachtaři odjinud. Přednáška je připravena podle úspěšné knihy Přístavní manévry (právě prodáváme poslední kusy druhého vydání). Začínajícím i zkušeným jachtařům pomůžeme objevit zákonitosti pohybu jachty při manévrech, vysvětlíme logiku pohybu lodě, objasníme základní chyby, ukážeme, jak se chovat v jednotlivých situacích, jaké uzly používat, na co si dát pozor a mnoho dalších témat.
Jak bezpečně kotvit (3. února od 18:00)
Také kotvení je pro mnohé jachtaře kamenem úrazu. Buď kotví nebezpečně a kdykoli je může na kotvišti probudit náraz do jiné jachty, nebo raději nekotví vůbec. Proč kotva drží, jaké typy kotev jsou ty nejlepší, jak a kde správně zakotvit, na co si dát pozor, jaká jsou slabá místa kotevního hardwaru, jak zakotvit v bouři a mnohé další dotazy budou zodpovězeny na naší přednášce o kotvení.
3977
Související články
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla
O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.