Pramice v Classe Mini
Závodní speciály Classe Mini jsou zkušební platformou pro svět větších závodních jachet Class 40 a IMOCA. Podívejte se na snímky nově vyrobené jachty navržené designéry Finot Conq.
Testování nových nápadů ve třídě Class 40, nebo dokonce ve třídě IMOCA, je pro inovativce příliš drahé. Testujte revoluční myšlenku na jachtě za 5 milionů EUR. To sponzor nezaplatí. Ve třídě Class 40 je to sice o nulu levnější, ale stále žádná láce. Ve světě grand prix offshore jachtingu zbývá třída Classe Mini. Ceny karbonových speciálů se pohybují kolem 200 000 EUR. Není to láce, ale nejvíce se jí to blíží. Nízká cena a závodníci, kteří věří inovacím. To jsou důvody, proč je zde odvaha a chuť do dobrodružství.
Foto Maxime Sallé
Samozřejmostí jsou foily.
Nová Mini připomíná rybářskou pramici. Jen bude o něco širší. Pravidla třídy Classe Mini udávají maximální šířku 3 metry. Při délce 6,5 m již je podlahová plocha uvnitř skoro 20 m2. To je v Hong Kongu byt pro mladou rodinu. Jachta bude vybavena foily a to i na kormidlech, což je ve třídě IMOCA zakázáno. Měla by tedy skutečně létat.
Pilotem bude zkušený minista Maxime Sallé.
4358
Související články
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji.
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.