Potřebujete vyvézt kotvu?
Potřebujete vyvézt kotvu na člunu. Jak to udělat, aby se celá akce nezměnila v povedenou situační komedii?
Jak může vypadat vyvážení kotvy (směšnější varianta), se můžete podívat na videu. Pomiňme zde naprostou nesmyslnost počínání, když je jachta uvázaná k bóji a pojďme se podívat, kde udělal závodčí kotvy chybu.
Rozhodl se odvézt hlavní kotvu i s řetězem pár desítek metrů od lodě. S řetězem, to je důležité! Řetěz, který se snaží odtáhnout od lodě, váží nejméně 100 kg. Ve vodě sice méně, ale stejně malý přívěsný motor nemá sílu na to, aby napnutý řetěz uvezl.
Řešení
Potřebujete-li vyvézt kotvu na člunu, použijete obvykle druhou kotvu, která je vybavena jen krátkým řetězem (obvykle 5 metrů). Celý řetěz naložíme i s kotvou do člunu a můžeme vyrazit. Pomocník na jachtě uvolňuje lano a takto odplujeme až na zvolené místo, kde kotvu vypustíme.
Pokud potřebujeme vyvézt příďovou kotvu, také budeme muset nejprve naložit celý řetěz do člunu. Jinak bude vyvezení kotvy velmi náročné. A rozhodně by se jí nepodařilo vyvézt dostatečně daleko.
5426
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.