Potřebujete rychle spustit kotvu…
Fouká vítr, zajíždíte zádí k molu, příď bude na kotvě. Jste na místě, kde chcete vypustit kotvu, vrátek je ale ukrutně pomalý. Než dopadne kotva na dno, jste mnohem blíže molu a kotva nedrží. Jaké je řešení?
V místě, kde se rozhodnete vypustit kotvu, musíte stát do té doby, než kotva dopadne na dno. To však není snadné, když fouká vítr. Chcete-li však bezpečně zakotvit, musíte vymyslet řešení.
Je to přitom snadné. Na kotevním vrátku je možné povolit unašeč a kotva s řetězem pak spadne na dno velmi rychle vlastní vahou. Není třeba na místě spuštění kotvy stát. Víte jak na to?
K povolení unašeče kotevního vrátku je obvykle třeba klika od vinšny. Nebo speciální klika od vrátku, která má stejnou koncovku. Zasunete kliku a povolíte. Jakmile je dostatek řetězu ve vodě, můžete již unašeč dotáhnout a pokračovat ve vypouštění ovladačem od vrátku.
6936
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.