Pořádně se vyvázat...
V Řecku je velmi oblíbené stání s přídí na kotvě a zádí přivázanou ke břehu. V takovém případě se na lana vedoucí ke břehu používají blikačky, které lana v nočních hodinách zviditelní.
Pavučina, kterou vidíte na obrázku, je však extrémem. běžným jachtám stačí jen dvě lana ze zádi. Velký motorák, s velkou posádkou však potřebuje velkou pavučinu.
Ještě k blikačkám, které se na označení lan používají. Jsou vodotěsné a mají čidlo, které světlo za rozednění vypne. Šikovný detail.
2266
Související články
Co je meltemi a proč být ostražitý
Co je meltemi a proč být ostražitý
Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?