Pořádně se vyvázat...
V Řecku je velmi oblíbené stání s přídí na kotvě a zádí přivázanou ke břehu. V takovém případě se na lana vedoucí ke břehu používají blikačky, které lana v nočních hodinách zviditelní.
Pavučina, kterou vidíte na obrázku, je však extrémem. běžným jachtám stačí jen dvě lana ze zádi. Velký motorák, s velkou posádkou však potřebuje velkou pavučinu.
Ještě k blikačkám, které se na označení lan používají. Jsou vodotěsné a mají čidlo, které světlo za rozednění vypne. Šikovný detail.
2574
Související články
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?