Search
× Search
Po zastávce v boxech znovu na trati
Daniel Vodička

Po zastávce v boxech znovu na trati

Regata Brest Atlantiques připomíná závody Formule 1. Ve Formuli 1 může o vítězi rozhodnout, jak rychle servisní tým vymění pneumatiky v boxech. V Brest Atlantiques může hrát stěžejní roli délka zastávky potřebné k opravě foilů. Maxi Edmond de Rothschild má za sebou pitstop v Salvadoru, Macif opravuje v Riu.

Brest Atlantiques má za sebou první otočný bod, kterým jsou ostrovy Cagarras u Rio de Janeira.  První točil souostroví tým Macif. Otočil je, ale hned zamířil do přístavu v Riu, kde musí proběhnout opravy lodě po srážce s kdovíčím. Už druhá vedoucí jachta tak zamířila k opravám.

První na jižní polokouli byl Maxi Edmond de Rothschild, ale i ten byl poškozen. Pro zastávku si vybral přístav Salvador da Bahia. Pro tým bylo rozhodující zázemí, které mohli na místě poskytnout pracovníci týmů IMOCA, které v Salvadoru končí Transat Jacques Vabre.

Maxi Edmond de Rothschild připlul do Salvadoru v 0900 ráno v úterý. Se soumrakem zamířil v plné formě zpět na Atlantik. Tým přitom musel vyměnit celou spodní nosnou část foilu. Naštěstí byl v Lorientu k dispozici náhradní díl, který si přivezl s sebou. Běžně by šlo o práci na několik dnů, tentokrát se to zvládlo za necelý půlden.

Nyní je Maxi Edmond de Rothschild před otočným bodem v Riu. Na vedoucí Sodebo Ultim 3 ztrácí 247 mil. Druhý Macif stále opravuje v Riu. Zatím poslední Actual Leader má na Sodebo ztrátu 340 mil.  Trimarany jsou nyní na cestě ke Kapskému Městu.  

Polohu lodí najdete zde.

3318
Na horu