Plachetnice bez posádky
V sobotu večer byla prostřednictvím linky 112 nahlášena MRCC Rijeka ztroskotaná plachetnice s nastartovaným motorem a zapnutým autopilotem.
Hlášení přišlo v sobotu v 1844 a plachetnice byla nalezena najetá na břeh nedaleko Kukljice na Ugljanu. Alarmující byl nastartovaný motor a zapnutý autopilot. Tato kombinace signalizovala pád přes palubu.
Protože se blížil západ slunce, byl do záchranné akce, kromě všech dostupných hladinových prostředků, zapojen i pátrací letoun Pilatus. Všichni v oblasti byli na probíhající pátrání upozorněni voláním PAN-PAN.
Již v 1923 bylo MRCC Rijeka informováno o záchraně trosečníka nedaleko průlivu Ždrelac. Šlo o devětašedesátiletého Rakušana. Kromě podchlazení byl v dobrém zdravotním stavu. Potvrdilo se, že jde o skippera nalezené jachty a že byl na palubě sám.
Pád přes palubu při sólové plavbě může být v této době extrémně nebezpečný i na tak uzavřených vodách, jako je průliv mezi Ugljanem a pevninou. Teplota vody pod 20°C může znamenat, že se trosečníkovi nepodaří doplavat ke břehu dříve, než prochladne. Navíc je velmi špatně vidět. Šance na přežití se výrazně zvyšuje při použití záchranné vesty.
5967
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.