Plachetnice bez posádky
V sobotu večer byla prostřednictvím linky 112 nahlášena MRCC Rijeka ztroskotaná plachetnice s nastartovaným motorem a zapnutým autopilotem.
Hlášení přišlo v sobotu v 1844 a plachetnice byla nalezena najetá na břeh nedaleko Kukljice na Ugljanu. Alarmující byl nastartovaný motor a zapnutý autopilot. Tato kombinace signalizovala pád přes palubu.
Protože se blížil západ slunce, byl do záchranné akce, kromě všech dostupných hladinových prostředků, zapojen i pátrací letoun Pilatus. Všichni v oblasti byli na probíhající pátrání upozorněni voláním PAN-PAN.
Již v 1923 bylo MRCC Rijeka informováno o záchraně trosečníka nedaleko průlivu Ždrelac. Šlo o devětašedesátiletého Rakušana. Kromě podchlazení byl v dobrém zdravotním stavu. Potvrdilo se, že jde o skippera nalezené jachty a že byl na palubě sám.
Pád přes palubu při sólové plavbě může být v této době extrémně nebezpečný i na tak uzavřených vodách, jako je průliv mezi Ugljanem a pevninou. Teplota vody pod 20°C může znamenat, že se trosečníkovi nepodaří doplavat ke břehu dříve, než prochladne. Navíc je velmi špatně vidět. Šance na přežití se výrazně zvyšuje při použití záchranné vesty.
6077
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Muž přes palubu ztracen z dohledu…
Muž přes palubu ztracen z dohledu…
Hledáte člena posádky, který spadl přes palubu. Prvotní pokus o záchranu byl neúspěšný a ztratil se z dohledu. Co je důležitý pomocník?
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v