Plachetnice bez posádky
V sobotu večer byla prostřednictvím linky 112 nahlášena MRCC Rijeka ztroskotaná plachetnice s nastartovaným motorem a zapnutým autopilotem.
Hlášení přišlo v sobotu v 1844 a plachetnice byla nalezena najetá na břeh nedaleko Kukljice na Ugljanu. Alarmující byl nastartovaný motor a zapnutý autopilot. Tato kombinace signalizovala pád přes palubu.
Protože se blížil západ slunce, byl do záchranné akce, kromě všech dostupných hladinových prostředků, zapojen i pátrací letoun Pilatus. Všichni v oblasti byli na probíhající pátrání upozorněni voláním PAN-PAN.
Již v 1923 bylo MRCC Rijeka informováno o záchraně trosečníka nedaleko průlivu Ždrelac. Šlo o devětašedesátiletého Rakušana. Kromě podchlazení byl v dobrém zdravotním stavu. Potvrdilo se, že jde o skippera nalezené jachty a že byl na palubě sám.
Pád přes palubu při sólové plavbě může být v této době extrémně nebezpečný i na tak uzavřených vodách, jako je průliv mezi Ugljanem a pevninou. Teplota vody pod 20°C může znamenat, že se trosečníkovi nepodaří doplavat ke břehu dříve, než prochladne. Navíc je velmi špatně vidět. Šance na přežití se výrazně zvyšuje při použití záchranné vesty.
5769
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.