Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme? úterý 17. června 2025 Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme? Situace je vážná, nebo dokonce kritická. Vítr zvedá vlny i v zátoce, s jachtou smýká z boku na bok, břeh se nebezpečně blíží. Na lodi panika, není jiné řešení než zavolat o pomoc. Je pomoc na dosah?
Poprvé kapitán Poprvé kapitán čtvrtek 12. června 2025 Tolikrát jste absolvovali plavbu v posádce s kamarády, že přeci nemůže být žádný rozdíl, pokud tentokrát pojedete jako kapitán. Nebo to tak není? Jak jiné je být kapitánem?
Muž přes palubu ztracen z dohledu… Muž přes palubu ztracen z dohledu… úterý 10. června 2025 Hledáte člena posádky, který spadl přes palubu. Prvotní pokus o záchranu byl neúspěšný a ztratil se z dohledu. Co je důležitý pomocník?
Kdo má přednost pod mostem Kdo má přednost pod mostem úterý 3. června 2025 Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad Příprava na bouři v přístavu, 20 rad pátek 30. května 2025 Ani přístav nemusí být bezpečným útočištěm před bouří. Co vše můžeme udělat proto, abychom nebezpečí minimalizovali? Jak se na příchod bouřlivého počasí připravit?
Víte, co toto znamená? Víte, co toto znamená? úterý 13. května 2025 Co je znázorněno na této mapě? Jsou to proudy. Přílivové proudy přesněji. Co nám ale říkají čísla u nich uvedená?
Rastrové a vektorové mapy Rastrové a vektorové mapy úterý 6. května 2025 V době elektronické navigace skončily papírové mapy někde hluboko v navigačním stolku. Celá navigace probíhá na monitorech mapových plotterů a mobilních telefonech. Pro bezpečnou plavbu...
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu? Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu? pondělí 5. května 2025 Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak Kdy použít boční vlečení a jak pondělí 5. května 2025 Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru pátek 25. dubna 2025 Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.
Meltemi umí nepříjemně překvapit Meltemi umí nepříjemně překvapit čtvrtek 24. dubna 2025 Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.
Jak poznat bezpečné kotviště Jak poznat bezpečné kotviště úterý 22. dubna 2025 Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Co říkají čáry na obloze Co říkají čáry na obloze středa 9. dubna 2025 Někdo v tom vidí obří komplot farmaceutických firem a leteckých společností, které nás práškují kdovíčím. Této nepochybně zajímavé teorii nevěřím. Jako jachtaři bychom však čárám na nebi pozornost věnovat měli.
Umíte zprovoznit rychloměr? Umíte zprovoznit rychloměr? pondělí 7. dubna 2025 Proč potřebujeme rychloměr? Proč nestačí GPS? A jak ho zprovoznit, pokud nepracuje?
Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla Proč je vyvazování zádí na břeh nebezpečné? Alarmující čísla pondělí 7. dubna 2025 O kolik se zvýší namáhání na kotvu ve chvíli, kdy jsme vyvázáni zádí na břeh a fouká vítr z boku? Jde o velmi překvapivé hodnoty, které by měly být pro každého skippera alarmující.