Ostrůvek v tašce nebo v kontejneru?
Záchranný ostrůvek je jako pás v autě. Většinou ho nepotřebujete. Když ale ano, je to otázka života a smrti. Životní pojistka.
Nebudeme se zabývat tím, jak vybavený ostrůvek potřebujete. Podíváme se nyní jen na to, jak má být zabalený. Prodejci nabízejí dvě možnosti. V klasickém plastovém kontejneru a v tašce. Jeden je dražší a pevnější, druhý lehčí a levnější. Jaký zvolit? Rozdíl v ceně nemusí být zanedbatelný.
Kontejner
K uložení na palubě, kde je vystaven působení živlů, je určen ostrůvek v plastovém kontejneru. Nemusíte se o něj bát. Mořská voda ani sluneční záření mu neuškodí. Na palubě je obvykle upevněno lože na kontejner, ostrůvek je v něm upevněn buď standardně, nebo s hydrostatickou pojistkou, která zajistí jeho uvolnění v případě, že se loď potopí.
Taška (Valise)
Chceme-li ušetřit, koupíme ostrůvek v tašce. Takový ostrůvek však není vhodné nechat na palubě. Taška méně chrání a vhodnější je uskladnění na chráněném místě. Také sluneční záření je prevít a může obal ostrůvku rychle znehodnotit.
Kam uložit tašku?
Při uskladnění ostrůvku na chráněném místě jedna připomínka. Ostrůvek je těžký, špatně se s ním manipuluje a nejspíše bude potřeba ve chvílích, kdy je moře divoké. Proto je třeba opatrně volit místo, kam ho uložit. V batystě na zádi, kam jsme ostrůvek dostali s odřenými prsty, mu sice bude dobře, ale bude nám ku pomoci v okamžiku nouze?
Více informací o ostrůvcích vám poskytne firma fas yachting, která má zastoupení výrobce ostrůvků Plastimo.
9135
Související články
Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Víte, co je základem vaší bezpečnosti na lodi? Je to odvaha nevyplout. Ta mnohým chybí. Obvykle chybí kvůli nedostatku zkušeností. Chybu však dělají i zkušení.
Navigačně složitá místa v noci
Navigačně složitá místa v noci
Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?