Ošklivá nehoda v zadarské maríně
V zadarské maríně došlo v pátek po druhé hodině odpolední k ošklivé nehodě, při které byla vážně zraněna jedna žena.
K nehodě došlo při vyplouvání motorového člunu. Skipper ztratil nad člunem kontrolu a loď vrazila do přídí lodí stojících u protilehlého mola. K vážnému zranění došlo, když se manželka skippera snažila nehodě zabránit. Jednalo o charterovou motorovou jachtu. Žena byla s vážným zraněním nohy převezena do nemocnice. Není jasné, jestli se zraněnou končetinu podaří zachránit.
Podle neověřených informací šlo o technický problém na motorové jachtě, o kterém majitel charterové společnosti věděl již delší dobu, ale kvůli finanční náročnosti opravy problém neřešil.
Nejdůležitější poučení pro všechny jachtaře se týká relativně běžného řešení případných kolizí v marínách a přístavech. Nohy a ruce jsou často tím, co se snaží kolizi zabránit. Jak vidíte na tomto případě,. Následky mohou být tragické. Nestrkejte nohy a ruce mezi lodě. Vezměte si do ruky volný fendr a v případě nutnosti ho strčte na místo, kde hrozí kolize. Fendr. Nikoli ruku nebo nohu.
2985
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.