Nový pokus pro tým Gitana
Na stránkách týmu Gitana svítí oranžová. Francouzský tým se připravuje na letošní druhý start rekordní plavby kolem světa (Jules Verne Trophy). Start je možný mezi zítřkem a Silvestrem. Podmínky by měly být dobré pro první třetinu trasy.
Před měsícem se rekordní pokus trimaranu Maxi Edmond de Rothschild nevyvedl. Kvůli poškození jednoho z kormidel se vracel od Kapverd zpět na základnu v Lorientu na jihu Bretaně a musel do loděnice. Nyní se otvírá šance na reprízu.
Počasí není nejideálnější. Router týmu Marcel van Triest však sáhl po oranžové. Nyní přechází přes Bretaň bouře spojená s cyklónou Bella. Vítr je příliš silný a moře rozbouřené. Situace se bude zklidňovat, a to by byla správná chvíle pro start. Podle propočtů by stávající podmínky měly zajistit solidní časy pro první třetinu trati. Není nač čekat, protože zanedlouho dospěje cyklóna rodící se WSW od Kanárů, vydá se na cestu k Africe a zahubí jakýkoli pasát. To by znamenalo stopku do doby, než se pasát vrátí zpět.
Dnes ráno začala na základně v Lorientu příprava na vyplutí. Ta zahrnuje brífink s weather routerem Marcelem van Triest, testy na koronavirus, nakládku zásob a přípravu osobních věcí.
Posádku trimaranu tvoří tato šestice:
Franck Cammas a Charles Caudrelier, skippeři
David Boileau, trimmer a bowman
Erwan Israël, kormidelník a trimmer
Morgan Lagravière, kormidelník a trimmer
Yann Riou, trimmer a media man
Marcel van Triest, weather router
Yann Eliès, náhradník
2659
Související články
Jak vysoké jsou nejvyšší vlny?
Jak vysoké jsou nejvyšší vlny?
Jakou výšku mají nejvyšší vlny? Dlouho se myslelo, že 10 metrů. V minulém století se zjistilo, že toto číslo je šeredně podceněné. Bylo třeba hodně přidat. O kolik? Kde je hranice možného?
Tragická nehoda v Benátkách
Tragická nehoda v Benátkách
V Benátkách došlo k tragické nehodě závodního motorovéhu člunu, při které zahynul sedmašedesátiletý držitel několika světových rekordů Fabio Buzzi a další dva členové jeho týmu. Jejich člun narazil v rychlosti 80 uzlů na nízký kamenný vlnolam, který chrání protipovodňovou hráz zavírající benátskou lagunu v případě nebezpečí záplav.
O kolik je pomalejší motorák, než plachetnice
O kolik je pomalejší motorák, než plachetnice
Absolutní rekord kolem světa drží plachetnice a má hodnotu 40 dnů, 23 hodin a 30 minut. Motorová loď je mnohem pomalejší. O kolik?