Nové nákladní lodě s plachtami
Také námořní doprava se snaží zezelenat. Britský rejdař Union Maritime oznámil stavbu 34 nových lodí, které budou vybaveny pevnými plachtami od BAR Technologie WindWings. Každá z plachet by měla denně ušetřit v průměru 1,5 tuny paliva.
Union Maritime se chystá do roku 2030 vyhovět požadavku IMO na redukci emisí o 20 % ve srovnání s rokem 2008. Dalším požadavkem pro rok 2030 je 5 % energie z obnovitelných zdrojů v celkovém energetickém mixu.
Společnost má v současné době přes 70 lodí, 52 z nich jsou tankery. Dalších 35 lodí je objednáno v nejrůznějších loděnicích. Jak již bylo řečeno, většina bude vybavena plachtami WindWings.
822
Související články
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Z friťáku do nádrže. Kdy HVO zcela nahradí fosilní paliva?
Lodní doprava platí za velkého znečišťovatele životního prostředí. Podíl rekreačních lodí na celkovém objemu vypuštěných emisí skleníkových plynů v dopravě sice nedosahuje ani jednoho procenta, vzhledem k jejich minimálnímu společenskému přínosu je však ekologická stopa motorových lodí stále větším tématem i pro samotné loděnice. Jednou z cest, jak tuto stopu mírnit, je vývoj alternativních paliv. Jak je v tom sektor daleko?
Tentokrát správné řešení z Wannsee
Tentokrát správné řešení z Wannsee
Studenti berlínské Technické univerzity z různých oborů spojili síly a pustili se do projektu pozoruhodného dvoutrupého plavidla, poháněného elektromotorem napájeným solárními panely. Cílem zhruba čtyřicítky studentů z 16 studijních programů je účast na červencovém závodu Monaco Energy Boat Challenge.
Šrotování lodí ve Švédsku
Šrotování lodí ve Švédsku
Co dělat, se starými laminátovými jachtami? Známá otázka: Kam s nimi? Do konce roku je ve Švédsku zdarma šrotují.