Nouzová komunikace trajektu Estonia
V roce 1994 se potopil estonský trajekt Estonia. Při neštěstí zahynulo 852 cestujících a členů posádky. Přežilo jen 138 osob. 160 metrů dlouhý trajekt šel ke dnu za necelou půlhodinu.
K tragédii přispělo bouřlivé počasí na Baltu a voda o teplotě jen 10°C. Za příčinu nehody byla označena konstrukční chyba a špatná údržba zámků odklápěcí přídě. Zároveň se však vyrojily i další teorie, které mimo jiné spekulovaly o převozu zbraní a výbuchu uvnitř lodě.
Pro nás je důležité, že se z tragédie můžeme poučit.
Vojtěch Vajdík nám poslal odkaz na Youtube, kde si můžete poslechnout kompletní radiovou komunikaci od chvíle, kdy Estonia vyslala MAYDAY. Zjistíte, jak v takové situaci probíhá nouzová komunikace, jak je řízena. To je poučné.
Při představě, co se v té době na nočním rozbouřeném Baltu dělo, leze mráz po zádech.
5020
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.