Nikdo nic neudělal
Po shlédnutí videa z paluby škuneru Elbe No.5 se nezbývá než divit, proč nikdo na palubě kontejnerové lodě nijak na hrozící kolizi nezareagoval.
Před 10 dny se srazil na Labi nedaleko Hamburku škuner Elbe No.5 se 150 m dlouhou kontejnerovou lodí Astrosprinter. Na palubě plachetnice, která šla po kolizi ke dnu, bylo 43 osob. Devět osob bylo zraněných, nikdo naštěstí těžce. K záchraně všech pomohlo, že nedaleko se pohybovala záchranářská plavidla DLRG a hasiči.
Elbe No.5 je nejstarší a poslední německou plavbyschopnou lodí z doby, kdy s plachetnice ještě stavěly ze dřeva. Jachta postavená v roce 1883 sloužila po 30 let jako lodivodské plavidlo. V posledních letech prošla kompletní renovací, která vyšla na 1,5 milionů EUR.
Zajímavé buide vyšetřování nehody. Poč kontejnerová loď nezměnila kurz?
6057
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize
Víte, jak daleko jsou vidět navigační světla lodí? Je to velmi důležité. Jen tak zjistíte, jak málo máte času na odvrácení srážky s přibližující se lodí.
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.