Někdy je to k uzoufání
Zkoušeli jste někdy na palubě své jachty demontovat nějakou část, která je důmyslně schována někde ve skříňce, za nábytkem, nebo pod ním? Použili jste přitom i taková sprostá slova, o kterých jste nevěděli, že je znáte? Jak se mohlo povést, jachty takto zkompletovat?
Jen těžko si dovedete představit, že někdo dotahoval inbus v místě, kam není možné strčit ruku, že musel ohnout při nasazování na hrdlo hadici, která je v dané délce neohnutelná?
Takových pastí při údržbě jachet je stále více. Na vině je způsob, jak se jachty staví. Interiér lodí je sestaven z modulů, které se kompletují mimo trup. Teprve v určité fázi se do otevřeného trupu vloží a upevní se. Takto se nainsatluje dovnitř vše, od elektriky, vody a odpadu, až po nábytek.
Po celou dobu montáže je trup otevřen a paluba je osazována palubním vybavením jinde. Až po dokončení prací v trupu a na palubě se paluba nasadí na trup a celek se slepí a sešroubuje.
Tento výrobní postup výrazně usnadňuje a zlevňuje stavbu jachet. Jinak je to ale pro majitele a údržbu jachty. Mnohá místa v lodi jsou pro údržbu nedostupná, nebo dostupná jen za nasazení všech sil s nejrůznějšími pomůckami. Některé věci jsou kvůli výrobnímu postupu zcela neopravitelné.
Až budete někdy přemýšlet o tom, jak mohli určitou část lodi zkompletovat, vzpomeňte si na výrobní postup a není třeba již více o tom přemýšlet.
Při demontáži vám to však práci nezjednoduší.
5331
Související články
Jak je to s odpadem na jachtách
Jak je to s odpadem na jachtách
Odstraňování odpadů z jachet na moři dle přílohy V k úmluvě MARPOL 73/78
Potopená jachta u Ostie
Potopená jachta u Ostie
Dvacetimetrová jachta se potopila asi míli od Ostie v Itálii a my víme proč.
Probuzení na útesech
Probuzení na útesech
Dnes ráno v 06:35 kontaktuje MRCC Rijeka kapitán motorové jachty Code (Sunseeker, 28 metrů délky). Hlásí nehodu. Jím vedená jachta je tak do půlky trupu posazená na ostrůvek Pijavica nedaleko Trogiru.