Největší remorkérová záchranná operace
O uvíznutí čínské kontejnerové lodi CSCL Indian Ocean a její záchraně jsme již dvakrát psali. Zde se podívejte na to, jak se v největší remorkérové záchranné operaci podařilo loď vyprostit. Akce se účastnilo celkem 12 remorkérů. Uvolnit loď dlouhou 400 metrů z mělčiny, není žádná sranda. Nakonec po pečlivé přípravě trvala celá akce jen 20 minut.
Důvodem nasednutí CSCL Indian Ocean byla porucha kormidelního mechanismu.
No a jen pro zajímavost. Včera nasedla v Anglii na dno jiná z největších kontejnerovek. Nasednutí na dno bylo úmyslné, důvodem bylo selhání motoru. Jednalo se o loď APL Vanda.
2432
Související články
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Kolik stojí záchrana lodě?
Kolik stojí záchrana lodě?
Výborný článek o tom, jaký je rozdíl mezi záchranou lodi a pouhým vlečením, jsme dostali od Lukáše Staňka. Je to jen hra se slovy? Ne, jde o to, kolik za asistenci v problémech zaplatíte. Tento rozdíl je třeba znát.
Na události bohatý víkend
Na události bohatý víkend
O víkendu bylo na Jadranu veselo. Množstvím nehod připomínaly poslední dny první sněhový poprašek v pražských ulicích. Vedle nehody v Zadaru došlo k dalším.