Nejmodernější trimaran na zádech
Nejmodernější rekordní trimaran Banque Populaire IX se překlopil u marockého pobřeží. Na palubě byli tři členové posádky. V době nehody foukal vítr o rychlosti 20 uzlů.
Sobotní nehoda, ke které došlo nedaleko marockého pobřeží, oživuje znovu otázku, jestli jsou 30 metrů dlouhé trimarany na foilech bezpečné. Na Atlantiku nedaleko marockých břehů se překlopil trimaran Banque Populaire IX. V té době byl na palubě poslední vítěz Vendée Globe Armel Le Cléac´h a v podpalubí šéf jeho týmu Pierre-Emmanuel Hérissé a kameraman, který měl „falešnou“ sólovou plavbu dokumentovat.
Armel byl na cestě z Lorientu do Nice. Cestou se rozhodl v rámci tréninku sjet až na Kanáry a zpět. Plavba probíhala v sólovém módu, i když na palubě byli další dva členové posádky. K nehodě došlo kolem 3 hodiny ranní, krátce poté, co se Armel věnoval trimu. V okamžiku nehody byl Armel uvnitř nástavby a odpočíval. Po překlopení se mu podařilo dostat za ostatními členy týmu do trupu trimarani. Nikdo nebyl zraněn.
Poplach byl spuštěn pomocí EPIRB bóje. Tým byl s událostmi seznámen pomocí satelitního telefonu Iridium. V sobotu odpoledne byla trojice z trimaranu vyzvednuta.
Tým se nyní snaží co nejrychleji trimaran zachránit. Ze závodu Nice UltiMed, který se pojede koncem dubna ve Středomoří, je tým Banque Populaire mimo. Otázkou je, jestli se podaří dát trimaran do pořádku do podzimního sólového závodu Route du Rhum. Jde o vrchol sezóny.
Pro Armela a ostatní skippery velkých trimaranů ULTIM je znepokojivé, jak k nehodě mohlo dojít. Trimarany jsou vybaveny sofistikovaným systémem čidel a pojistek, které mají překlopení zabránit. A již koncem příštího roku mají vyjet na sólový závod kolem světa.
O detailech nehody jsme se více dozvěděli po prohnání článků z němčiny a francouzštiny Google překladem. Ani po překladu však není snadné pochopit smysl vět. Posuďte sami.
Z němčiny
Skipper Armel Le Cléac'h jeho námořníci Pierre-Emmanuel Hérissé a kameraman přišel s hrůzou, když její maxi-trimaran ‚Banque Populaire IX„převrhl kolem 3 hodiny ráno před Maroko časného sobotního rána. Posádka spustila tísňový signál v důsledku přetržení a také informovala svůj technický tým. Loď je na cestě k přeškrtnutému trimaranu. Tří-muž posádky, který zpočátku vydržel uvnitř lodi je již zachráněn z helikoptéry posádky marocké armády v odpoledních hodinách.
Navíc si posádka trimaranu zjevně sehnala nějaký melouch v marocké Casablance
Jeho posádka se od příjezdu do Casablanky starala o francouzské konzuláty.
Z francouzštiny to není lepší
Nadpis: Šok: stahování banka Populaire IX trimaran
A dále
Je to šok pro celou vesnici plavby, aby viděla poslední z Ulberteho, která byla přemístěna do vody, a mnohé byly svědectvím podpory vyjádřené Armelovi a týmu, ke kterým jsme se také připojili. Bary senzorů a elektroniky, ovládací přístroje a Armel, který šokoval ve velkém, nemohli zabránit tomu, aby trimaran překonal nenapravitelný úhel záběru. To je skutečný poplach pro ostatní Ultimate.
6323
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.