Nejlepší neznamená největší
Hledáte nejlepší jachtu na cruising? Jste ochotni neřešit cenu při nákupu, ale vysoké provozní náklady vás netěší? Potom možná hledáte Sirius 40DS.
Německá loděnice Sirius není známá tak, jako například švédská Hallberg Rassy. I když má za sebou historii dlouhou téměř půl století. Je to dáno tím, že vždy vyráběla jachty jen ve velmi malých sériích, obvykle 12 – 15 lodí za rok. Prakticky na zakázku. Taková výroba umožňuje optimalizaci na úrovni, která je v sériovém světě nemožná.
O úspěšnosti této filozofie svědčí rok 2010, kdy novináři z prestižního anglického časopisu Yachting Monthly označili model 35DS nejlepší lodí, jakou kdy testovali. V té době šlo o největší model loděnice. Dnes je vše jinak. Výrobní řada se rozšířila a v nabídce je i model o 5 stop delší.
Unikátní jachty
Co je na jachtách Sirius zvláštního? Jsou vybaveny zvýšenou nástavbou, kterou loděnice nazývá deck salon, ale stejně dobře by bylo možné ji nazvat pilot house, protože odtud je možné jachtu řídit. Pilot house (nebo deck salon, chcete-li) je vynikající především za chladného a deštivého počasí. Dává možnost sedět uvnitř lodě, ale mít přitom výhled po okolí. Také hlídky je možné držet v teple a suchu.
Na palubě se jachta příliš od konkurence neliší. Zajímavý je překlápěcí kormidelní sloupek, který umožňuje sedět na boku kokpitu. Kormidelní kolo je přitom malé a nepřekáží při vstupu do kokpitu. Všechna lana od stěžně jsou tažena na vinšnu na střeše nástavby. Oplachtění jachty je velmi variabilní, k dispozici může být kosatka, samopřehazovací kosatka, gena a plachty typu Code 0 nebo asymetrické spinakery.
Jachta může být dle přání zákazníka vybavena několika typy kýlu, sklopný, dvojitý až po pevný kýl.
Kouzelná krabička
To hlavní překvapení přichází na jachtě v podpalubí. Vše je využito do posledního detailu. Veškerý skrytý prostor. Všude najdete poličky, zásuvky, skříňky… Detailněji zpracovanou jachtu budete těžko hledat. V podpalubí navíc nabízí tři kajuty, dvě koupelny s toaletami a malou dílnu ukrytou pod salonem. Prostoru je v podpalubí více, než na mnohem větší lodi.
Jachta je přitom postavena mimořádně robustně. Okna v trupu jsou neprůstřelná, ručně kladený laminát má místy tloušťku až 7 cm!!! Přepážky a dveře v podpalubí jsou z překližky tloušťky 30 mm a povrchová mahagonová dýha má tloušťku téměř 1 mm.
Jde o jachtu postavenou jako tank. To znamená, že má před sebou dlouhou životnost a v případě nutných oprav například laku v podpalubí, není třeba se bát probroušení vrchní vrstvy dýhy. Je to jachta, kterou si kupují zkušení jachtaři, kteří hledají loď, kterou nebude třeba měnit.
Parametry
Délka trupu
|
11,99 m
|
Délka na vodorysce
|
11,17 m
|
Šířka
|
4,08 m
|
Ponor
|
1,45 - 2,30 m
|
Balast
|
3 450 kg
|
Výtlak
|
11 600 kg
|
Plocha plachet
|
112 m2
|
Výkon motoru |
55 HP |
Nádrže na naftu |
315 l |
Nádrže na vodu |
515 l |
Design
|
V. Ahlen Yacht Design/ Torsten Schmidt
|
Cena vybavené jachty
|
650 000 EUR s DPH
|
Více
|
zde
|
3103