Nehoda při Kornati Cupu
Během známé regaty Kornati Cup došlo v pondělí ke zranění jednoho účastníků. Průběh vyšetřování ukazuje, jak by se drobná neopatrnost mohla zvrtnout ve vážné potíže.
30. dubna v 1705 se jeden z účastníků regaty snažil přelézt z jedné lodi na druhou. Přitom ztratil rovnováhu, spadl, udeřil se do hlavy a skončil v moři. Posádce jedné ze zúčastněných lodí se ho podařilo ihned dostat znovu na palubu.
Protože mohlo jít o vážné zranění, byl ihned převezen do Biogradu a odtud do nemocnice v Zadaru.
To důležité pro mnohé jachtaře, kteří se na lodích rádi baví, teprve přichází. Na místo se dostavila Pomorska policija, aby hned po odevzdání zraněného provedla test obou skipperů na alkohol. Oba testy byly naštěstí negativní.
Tímto chceme upozornit na nebezpečí, které číhá na skippery s kladným vztahem k alkoholu. Na moři sice zatím nedochází k běžným kontrolám na alkohol, ale v případě nehody se mu už nevyhnete. A následky mohou být pro skippera příchylného k alkoholu velmi nepříjemné. Minimálně finančně. Pro pojišťovnu může jít o důvod vyhnout se plnění.
Toto je třeba si uvědomit, kdykoli zvedáte sklenici k ústům. A platí to po celou dobu vašeho kapitánování. Za plavby, na kotvě, i v přístavu.
5451
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.