Nebezpečný gumák
Název článku je trochu zavádějící, protože není nebezpečný gumový nafukovací člun, ale člověk, který do něj sedá. Někdy je nebezpečný svému okolí, jindy sám sobě.
Včera ve 12:48 zalarmovalo chorvatské záchranáře volání svědka, který byl v kempu nedaleko Senje svědkem bezmocného boje dvojčlenné posádky gumového člunu s bórou. Silný vítr odnášel gumák i s osazenstvem na moře, Veškeré snahy posádky o záchranu byly marné.
Na pomoc vyplula policejní loď, které se podařilo dvojici námořníků zachránit. Včetně jejich plavidla. Podmínky na moři ale byly opravdu divoké, bóra zvedala tříšť a nad hladinou bylo vidět jen minimum.
Ze zprávy není jasné, jestli byl člun vybaven motorem, nebo nebyl. Spíše to vypadá, že ne. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že za podobných podmínek je i dvoukoňový přívěsák hračkou, která sice dodá posádce odvahu, ale proti větru nijak nepomůže.
Při silnějším větru je třeba si uvědomit, že gumový člun může být nebezpečnou pastí. V tomto případě si to neuvědomila ani dvojice pětapadesátiletých mužů. Na jachtě je v podobných případech třeba dávat pozor na nováčky a děti. To bývají skupiny, které mají odvahy na rozdávání.
5390
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.