Nákladní loď se potopila v Egeji
Nákladní loď Raptor, plující pod vlajkou souostroví Komory, se potopila nedaleko ostrova Lesbos. Ze čtrnáctičlenné posádky se podařilo zachránit jediného námořníka.
V oblasti nehody foukal severozápadní vítr silou 8° Beauforta. V neděli kolem 0700 došlo k poruše motoru. V 0820 kapitán lodě aktivoval signál MAYDAY, důvodem byl náklon lodě. Vzápětí Raptor zmizela z radarů. Nákladní loď byla na cestě z Egypta do Istanbulu s nákladem soli.
Předpokládá se, že příčinou tragédie byl průnik vody do nákladního prostoru. Příčinou byly vysoké vlny v oblasti. To následně způsobilo náklon a potopení.
Zdroj marine Traffic
Místo, kde loď zmizela z radarů.
Při záchranné operaci se řecké pobřežní stráži podařilo vrtulníkem lokalizovat a zachránit jediného člena posádky. Na pátrání spolupracovalo 5 nákladních lodí, 3 lodě kapitanátu, vojenský vrtulník a fregata vojenského námořnictva. Posádku lodě tvořilo 8 Egypťanů, 4 Indové a dva Syřani. Loď Raptor byla 106 metrů dlouhá a na vodu byla spuštěna v roce 1984.
922
Související články
Co je meltemi a proč být ostražitý
Co je meltemi a proč být ostražitý
Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.