Nákladní loď se potopila v Egeji
Nákladní loď Raptor, plující pod vlajkou souostroví Komory, se potopila nedaleko ostrova Lesbos. Ze čtrnáctičlenné posádky se podařilo zachránit jediného námořníka.
V oblasti nehody foukal severozápadní vítr silou 8° Beauforta. V neděli kolem 0700 došlo k poruše motoru. V 0820 kapitán lodě aktivoval signál MAYDAY, důvodem byl náklon lodě. Vzápětí Raptor zmizela z radarů. Nákladní loď byla na cestě z Egypta do Istanbulu s nákladem soli.
Předpokládá se, že příčinou tragédie byl průnik vody do nákladního prostoru. Příčinou byly vysoké vlny v oblasti. To následně způsobilo náklon a potopení.
Zdroj marine Traffic
Místo, kde loď zmizela z radarů.
Při záchranné operaci se řecké pobřežní stráži podařilo vrtulníkem lokalizovat a zachránit jediného člena posádky. Na pátrání spolupracovalo 5 nákladních lodí, 3 lodě kapitanátu, vojenský vrtulník a fregata vojenského námořnictva. Posádku lodě tvořilo 8 Egypťanů, 4 Indové a dva Syřani. Loď Raptor byla 106 metrů dlouhá a na vodu byla spuštěna v roce 1984.
1115
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Co je meltemi a proč být ostražitý
Co je meltemi a proč být ostražitý
Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?