Nahnutá rovina v námořní dopravě
Hlavní dopravní tepnou mezi Evropou a Asií je již 150 let Rudé moře. Současný průjezd však není pro každého. Zatímco čínské lodě zaplatí na pojištění 0,35 z ceny lodě, ostatní platí 0,5 – 0,75 %.
Pouštní Hútíové už několik týdnů útočí na lodě proplouvající úžinou Bab-al-Mandab, která odděluje Rudé moře od Indického oceánu. Úžina je široká jen 15 mil, proto není k napadání nákladních lodí třeba žádné sofistikované vybavení. Riziko útoku znamená pro rejdaře růst ceny pojistky. Rizikový faktor. Někteří rejdaři zaplatí přirážku a riskují plavbu nebezpečnými vodami. Jiní preferují bezpečnost posádek, lodí a nákladu a volí bezpečnější, ale výrazně delší trasu kolem Afriky.
Jsou však lodě, kterým se rakety pouštních kmenů vyhýbají. Plují pod čínskou, případně pod ruskou vlajkou. Na tyto vlajky zuřící pastevci velbloudů neútočí. A je to nemalá úspora. U plavidla s pojistnou hodnotou 100 milionů USD se jedná na pojistce navíc o 150 000 – 400 000 USD za tranzit. Výhoda rejdařů ze zemí vyučujících marxismus-leninismus je tedy hmatatelná.
Pouštní nomádi tak bojují primitivními zbraněmi proti kapitalistickému zlu a jsou překvapivě úspěšní. Úspěšnější než kdysi Brežněvův Sovětský svaz, Castrova Kuba i Honeckerova NDR. Světové pořádky, na které jsme byli zvyklí, se nám hroutí. vypadá to, že vítězství kapitalismu nebylo definitivní...
985
Související články
Pantaenius komplexně reviduje pojistné smlouvy pro charterové lodě
Pantaenius komplexně reviduje pojistné smlouvy pro charterové lodě
Společnost Pantaenius, přední evropský poskytovatel pojištění lodí a jachet, nyní zpřístupňuje svá pojistná řešení pro charterové plavby v podobě individuálně kombinovatelných modulů. Maximální délka trvání plavby, velikost posádky i pojištěná částka v pojištění storna cesty, pojištění odpovědnosti kapitána a pojištění kauce byly výrazně navýšeny, aby bylo možné bezproblémově pojistit i dlouhé plavby a složité kombinace výměn posádek. Další novinkou je možnost pojistit pronájem malých lodí, člunů a vodních skútrů, stejně jako pronájem kajut a pobyt v hotelu bezprostředně navazující na charterové plavby. Nové produkty budou k dispozici od 5.7.2023.
Čeští klienti mají možnost využít expertní pojištění jachet
Čeští klienti mají možnost využít expertní pojištění jachet
Pojišťovací společnost Pantaenius Yacht Insturance se sídlem v Hamburku nabízí déle než 50 let nejlepší pojišťovací krytí milovníkům vodních sportů všude na světě. Jádrem byznysu společnosti Pantaenius je pojištění lodí, jachet, plavidel, chcete-li. Jelikož sami zaměstnanci společnosti plují na plachetnicích, jsou dobře obeznámeni s problémy majitelů jachet.
Co nejčastěji řeší pojišťovna?
Co nejčastěji řeší pojišťovna?
Jaké jsou nejčastější škody, které řeší lodní pojišťovny? Některé z nich byste v první desítce nehádali.