Search
× Search
Na nákup jen s mobilem: Finové spustili virtuální showroom
Jan Koukal
/ Kategorie: Motorové jachty

Na nákup jen s mobilem: Finové spustili virtuální showroom

Finská loděnice Inha Works, která stojí za značkami lodí Buster, Yamarin a Cross, spustila projekt, v rámci nějž je možné prohlédnout si celé modelové řady zmíněných značek ve virtuálním prostředí. Digitální showroom na digitální vodě představuje více než 40 modelů lodí. Lze jej navštívit kdykoli a odkudkoli - stačí připojení k internetu a počítač či mobil. Nejvěrnější zážitek pak přinese headset pro virtuální realitu.

Návštěvníci se mohou pohybovat po virtuálních molech kolem zakotvených lodí, prohlížet si je ze všech stran, včetně možnosti prostudovat interiér. Výrobce tak chce nabídnout potenciálním kupcům možnost poznat jeho lodě dříve, než to umožní fyzický kontakt v reálném světě. „Věříme, že tato služba bude pro uživatele užitečná i zábavná,“ říká Artturi Niittynen, ředitel prodeje a marketingu Inha Works.

Na virtuálních molech je k vidění celkem 25 hliníkových lodí Buster, devět lodí Yamarin a stejný počet lodí Cross. Ty mají hliníkový trup, zatímco paluba je vyztužena sklolaminátem. V případě každé značky jde o samostatný showroom.

Cílem těchto virtuálních platforem není jen umožnit zájemcům seznámit se s konkrétním modelem, ale též v maximální možné míře simulovat pobyt na palubě.

„Ve virtuálních světech jsou lodě již na vodě, takže si je lze prohlédnout zepředu, z boku, shora i z kajuty, jako by stály vyvázané na molu. Vzhledem k tomu, že lodě jsou ve svém ´přirozeném´ prostředí, dojem je co nejblíže realitě,“ říká Niittynen.

Pohyb virtuálním showroomem je intuitivní a neklade na návštěvníka žádné neobvyklé nároky. Ikona "i" slouží k přístupu k podrobnějším informacím o každé lodi a pohybem po palubě nebo podpalubí si divák může prohlédnout každý detail ze všech úhlů.

„Tyto nástroje používáme interně k prezentaci a zkoumání nových konceptů lodí. Bylo zřejmé, že interaktivní prezentace dříve či později využijeme i pro naše prodejce a zákazníky,“ vysvětluje Niittynen. Návštěvníci platformy jsou vyzýváni, aby poskytovali zpětnou vazbu pro její rychlé zlepšování a další rozvoj.

341
Na horu