Na Kornatech došlo k tragické nehodě
V národním parku Kornati došlo k tragické nehodě. Zemřel čtrnáctiletý mladík z Holandska, který se táhl na „banánu“ za motorovým člunem. K nehodě došlo o víkendu a vyšetřování příčin stále probíhá.
Protože oběť nehody nebyla plnoletá, policie o výsledcích šetření mlčí. Přesto se některé detaily dostaly ven. Do nehody nebyl zatažen žádný další motorový člun. Přes „banán“ se přehnal člun, který ho táhl. Zraněnému Holanďanovi byla ihned poskytnuta první pomoc, ale snaha již byla marná. Za kormidlem člunu seděl dvacetiletý Chorvat.
Šéf kapitanátu v Šibeniku Robert Baljkas upozorňuje, že v celém areálu národního parku je zakázaná plavba ve skluzu. Nejvyšší povolená rychlost v rezervaci je 6 uzlů.
Problémy s příliš rychlou plavbou motorových člunů jsou v Chorvatsku na denním pořádku. Před necelým týdnem byl nalezen potápěč, který byl podle zatím nepotvrzených zpráv také obětí nehody. Lodní provoz v Chorvatsku je letos výrazně menší než jiné roky, přesto policie stále řeší nedovolenou plavbu ve skluzu. Chorvatská pravidla jsou v tomto směru jasná. Plavba ve skluzu je možná jen ve vzdálenosti větší než 300 m od břehu.
10147
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.