Místo tvrdého tréninku tvrdý dopad
Měl to být další normální tréninkový den. Rutina. Tým Luna Rossa Prada Pirelli se chystal ve vodách u Cagliari pilovat manévry na cvičné lodi LEQ12. Ale instalace stěžně tak úplně nedopadla. Zato stěžeň ano. Jeřábníkovi se manévr vymkl z kontroly a uvolněný stěžeň narazil do lodi a spadl na přístavní molo.
Nebývá zvykem, že by si profesionálové chystající se uspět v nejprestižnějším jachtařském závodě, jímž Americký pohár bezesporu je, sami ničili vybavení. „Byla to triviální chyba, která nás bude stát pár týdnů práce. Ale nedá se nic dělat. Tvrdě makáme a chceme trénovat, kdykoli to jen jde,“ vyjádřil se k incidentu šéf týmu Luna Rossa Max Sirena.
K nehodě došlo 6. listopadu. Následovalo vyšetřování a vyhodnocování škod. Tým, který se zabýval následky kolize na základně italského týmu, konstatoval, že škody jsou celkem značné. Náraz poškodil uhlíková vlákna v konstrukci stěžně v místě nárazu a také karbonový příčník na zádi samotné jachty.
LEQ12 je 12metrový prototyp, který je součástí vývoje závodního speciálu AC75, na němž pak bude tým bojovat o nejstarší sportovní trofej na světě. Luna Rossa jej spustila na vodu teprve v říjnu.
863
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.