Místo tvrdého tréninku tvrdý dopad
Měl to být další normální tréninkový den. Rutina. Tým Luna Rossa Prada Pirelli se chystal ve vodách u Cagliari pilovat manévry na cvičné lodi LEQ12. Ale instalace stěžně tak úplně nedopadla. Zato stěžeň ano. Jeřábníkovi se manévr vymkl z kontroly a uvolněný stěžeň narazil do lodi a spadl na přístavní molo.
Nebývá zvykem, že by si profesionálové chystající se uspět v nejprestižnějším jachtařském závodě, jímž Americký pohár bezesporu je, sami ničili vybavení. „Byla to triviální chyba, která nás bude stát pár týdnů práce. Ale nedá se nic dělat. Tvrdě makáme a chceme trénovat, kdykoli to jen jde,“ vyjádřil se k incidentu šéf týmu Luna Rossa Max Sirena.
K nehodě došlo 6. listopadu. Následovalo vyšetřování a vyhodnocování škod. Tým, který se zabýval následky kolize na základně italského týmu, konstatoval, že škody jsou celkem značné. Náraz poškodil uhlíková vlákna v konstrukci stěžně v místě nárazu a také karbonový příčník na zádi samotné jachty.
LEQ12 je 12metrový prototyp, který je součástí vývoje závodního speciálu AC75, na němž pak bude tým bojovat o nejstarší sportovní trofej na světě. Luna Rossa jej spustila na vodu teprve v říjnu.
569
Související články
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize
Víte, jak daleko jsou vidět navigační světla lodí? Je to velmi důležité. Jen tak zjistíte, jak málo máte času na odvrácení srážky s přibližující se lodí.
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.