Maličkost s nebezpečnými důsledky
Jedete na motor a najednou konec. Chcípl. Nejede! Situace je nebezpečná, jste kousek od kamenného vlnolamu u vjezdu do přístavu.
Situaci se podaří horko těžko vyřešit, odtáhnou vás do maríny. Zaplatíte slušné peníze za záchranu. Nyní je čas zjistit, co se stalo.
Po prohlídce palivového systému zjistíte, že je v naftě voda. Separátor je plný vody.
Na takovou věc můžete přijít při první jarní plavbě. Kde se jí tam mohlo vzít tolik?
Na vině může být gumové těsnění víčka hrdla nádrže. Už jste někdy toto těsnění měnili? Jak je vaše jachta stará?
Při prudkých zimních deštích může stát na palubě nemálo vody, která se přes chybějící těsnění dostane do nádrže.
Stačí vyměnit těsnění.
Chtělo by se říci: „A přitom taková blbost.“
7723
Související články
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.
Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Proč má být nádrž na naftu přes zimu plná?
Víte, proč je třeba nádrž na naftu před zimou naplnit po okraj? Proč ji není dobré nechávat poloprázdnou?
Proč se máčí teak před tankováním nafty
Proč se máčí teak před tankováním nafty
Na jachtě s teakovou palubou před začátkem tankování vezmu kbelík s vodou a vyleji ho na palubu v místě, kde je víčko nádrže. Pak víčko odšroubuji a začnu tankovat. Jaký je důvod pro tento postup?