Kyperský trajekt Aurelia v potížích
(Aktualizováno) Silné jugo v Jaderském moři nedělá problémy pouze malým lodím. S nefunkčními motory bojuje již 12 hodin trajekt z Ancony do Splitu. Na palubě je cca 350 osob.
Do potíží se během noci dostal 147 metrů dlouhý trajekt Aurelia (MMSI 209510000, volací znak 5BEA5) na pravidelné lince z italské Ancony do chorvatského Splitu. Podle komunikace na kanále 16 loď přišla o motory kolem jedné hodiny ranní a od té doby nekontrolovaně splouvá s větrem asi 20 mil jihozápadně od národního parku Kornati rychlostí 3 uzle.
Na palubě by mělo být 250 pasažérů a 92 členů posádky.
Záchrannou operaci organizuje Záchranná stanice v Rijece. Pokud se nám povede získat další podrobnosti, budeme vás o nich informovat.
Polohu lodi najdete zde.
Aktualizace
K trajektu pluje rychlostí 9,8 uzlu chorvatský remorkér Pollux, který již proplul Proverzou a je na otevřeném moři. Pozici Polluxu najdete na obrázku v galerii.
6005
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.