Kolik stojí zašpuntovaný Suez
Suez je úzké hrdlo láhve, na kterém je závislý světa běh. Přes 50 lodí propluje denně tímto hrdlem, více než 12 % světového obchodu stojí a padá se Suezem. Kolik stojí špunt, kterým hrdlo ucpala kontejnerová loď MV Ever Given?
Záchranářům se během včerejška podařilo částečně uvolnit kontejnerovou loď MV Ever Given, která stála zapříčená přes Suezský průplav. Nyní je volná záď lodi, příď však stále vězí hluboko v boku kanálu. Při uvolnění zádi asistovalo 10 remorkérů.
Stále však není jasné, kdy se podaří důležitou dopravní tepnu uvolnit. Podle některých zpráv je příď kontejnerové lodě nasedlá na skálu. Bylo také zjištěno, že trup je poškozený.
V současné chvíli čeká na obou stranách kanálu téměř 500 lodí. Jiné se již vydaly na dlouhou cestu kolem Afriky.
Kolik to stojí
Zablokování kanálu není levná záležitost. Podle údajů společnosti Lloyd´s stojí hodina zablokování kanálu 400 milionů USD. Cena přepravy za jediný den západním směrem je 5,1 miliardy USD, východním směrem jde o 4,5 miliardy USD. Není to žádná láce a projeví se to i na odvětvích, které s tím na první pohled vůbec nesouvisí.
Aktuální situaci můžete sledovat zde.
Titulní obrázek Vesselfinder.com
3457
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Mrtvý a zraněný na gumáku u Hvaru
Včera ve 0237 přijala Pomorska policija oznámení, že na ostrov Marinkovac nalétl gumový člun typu RIB. Na palubě byli v okamžiku nehody dva Slovinci.