Kolik stály kotevní bóje v roce 2014
Kolik dnes zaplatíte za kotevní bóji v Chorvatsku? Možná 50, 60, nebo dokonce 80 euro? Jak to bylo na stejných místech v roce 2014?
„Časy jsou zlé, Kamile!“ chtělo by se říci spolu s komisařem Borovitzem alias Jean-Paul Belmondem ve filmu Policajt nebo rošťák, když platíte za stání na bóji v chorvatské zátoce. Žádná láce. Kolik to bylo v roce 2014? Při úklidu v počítači jsem našel tabulku…
Pro mladší jachtaře uvádíme, že ceny jsou uvedeny v chorvatských kunách. Jednalo se o oficiální chorvatské platidlo v době, kdy průměrná rychlost internetového připojení na světě byla 4,5 Mb/s.
Kurz eura vůči chorvatské kuně se pohyboval kolem 1 : 7,5
Vela Stupica, otok Žirje – 20 HRK/m
Borovnjaci, otok Kakan – jachty 10 až 13 m – 200 HRK/den
Kaprije, otok Kaprije – cena bóje byla 70 % z ceny stání u mola, což dělalo 26 HRK/m
Sv. Nikola, otok Olib – 10 HRK/m
Dolinje, otok Iž - 10 HRK/m
Mljake, otok Ist – 14 HRK/m
Grbavac, otok Rava – 15 HRK/m
Pantera, Dugi otok – 15 HRK/m
Vrgada A a B, otok Vrgada – 10 HRK/m
Landin, otok Pašman – 8 HRK/m
Zatímco na Žirje jste tak zaplatili za 13 m dlouhou jachtu v roce 2014 35 euro, na Vrgadě to bylo cca 17 euro a na Pašmanu v Landinu dokonce necelých 14 euro.
Ani nevím, jak je to nyní…
994
Související články
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.
Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“
V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.