Daniel Vodička / pondělí 5. září 2016 / Kategorie: Novinky Kdy potkáme v Chorvatsku toto? Foily se stávají pomalu normou. A nejen u závodních lodí. Toto už je katamaran, který si můžeme koupit i my. Tedy my ne, ale vy možná ano. A třeba se s ním potkáme i v Chorvatsku. 46 stop dlouhý katamaran s foily DNA F4 je one-design racer, který by měl být schopen i offshore plaveb. Na cesty přes Atlantik to sice zatím nevypadá, ale kdo sebere odvahu, může být na druhém břehu nebývale rychle. Maximální rychlost je uváděna přes 35 uzlů. Měl by být schopen se udržet na foilech i na vlnách. První F4 je nyní dokončen a je přepravován z Holandska do USA, kde proběhne rozsáhlé testování. Doufejme, že s lepším koncem, než tomu bylo u Gunboat G4. Při výrobě katamaranu musela loděnice DNA hledat ideální kombinaci spolehlivosti, bezpečnosti a nízké hmotnosti. Hlavně bezpečnost bude zřejmě hlavním faktorem úspěchu atraktivní jachty. Vynikající pocit z letu na foilech nemusí být dostatečný proto, aby finančně dostatečně saturovaní kupci riskovali zranění na nestabilní platformě. Pro tuto one-design třídu se připravuje seriál závodů Tour de Foil. V Chorvatsku tedy asi tento podzim ještě ne, ale foily jsou na cestě vzhůru a třeba již příští rok. Možná se na nich jednou pojede i Česká námořní rallye... Parametry Celková délka 14,20 m Šířka 6,95 m Ponor 1,90 m Výška stěžně 21,35 m Nádrže na vodu 210 l výška v salónu 1,65 m Výkon motoru 10 HP elektromotor Torqeedo, zatahovací Plocha plachet 108 m2 Cena od POA Více DNA 4252 Tagy: foilkatamaranG4 Související články Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji. Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu. Kurz přístavních manévrů na katamaranu Kurz přístavních manévrů na katamaranu Přístavní manévry jsou slabinou mnoha jachtařů a naše kurzy na toto téma mají velký úspěch. Proto jsme na jaro připravili kurz také pro jachtaře, kteří dávají přednost katamaranům. Půjde o třídenní intenzivní kurz určený jen pro 4 osoby. Každý tak má k dispozici vlastní kajutu.
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji.
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.
Kurz přístavních manévrů na katamaranu Kurz přístavních manévrů na katamaranu Přístavní manévry jsou slabinou mnoha jachtařů a naše kurzy na toto téma mají velký úspěch. Proto jsme na jaro připravili kurz také pro jachtaře, kteří dávají přednost katamaranům. Půjde o třídenní intenzivní kurz určený jen pro 4 osoby. Každý tak má k dispozici vlastní kajutu.