Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?
Začneme pro jistotu podjezdovou výškou mostu. Myslím, že nikdy není na škodu si připomenout, že je to jen 16,5 metru. Není to mnoho. Přesto se najdou i tací, kteří tam zamíří s Lagoon 450, který má stěžeň vysoký přes 23 metry. Ale o tom to tentokrát není…
Kdo má v průlivu přednost?
Podle chorvatského peljaru mají přednost osobní lodě na pravidelné lince a ty, které připlouvají od severovýchodu (od Sukošanu). Menší plavidla do 30 BT musí nechat proplout lodě větší (z jakéhokoli směru). Až na plavidla menší 12 metrů musí všechny oznámit svoje proplutí na VHF kanál 16. Je zakázáno předjíždět a dělat vlny v kanálu.
Proud
Rychlost proudu v průlivu může dosáhnout až 5 uzlů. Hloubka pod mostem je 4,3 metru uprostřed kanálu.
Jugo
Za silného juga může být přístup k průlivu od jihozápadu nekomfortní, nebo dokonce nebezpečný.
Rychlost
Rychlost v průlivu je omezena na 8 uzlů.
Kotvení, plavba na plachty a rybolov
V kanálu je zakázáno kotvení, plavba na plachty a rybolov.
1783
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?
Nová pravidla pro plavbu, kotvení a vyvazování v Chorvatsku
Nová pravidla pro plavbu, kotvení a vyvazování v Chorvatsku
Zákaz vyvazování ke stromům, plavba v blízkosti vyhrazených koupališť vymezena vzdáleností, či zákazy kotvení, které mohou vydat kapitanáty. Pravidla bezpečnosti plavby v Chorvatsku se mění a jachtaři by měli o změnách vědět.