Kapitální békovina
Když nemají záchranáři co na práci, tak jezdí lovit jachtaře, kteří jsou ducha mdlého. Posuďte sami.
Ve středu v noci ve 2352 přijala MRCC Rijeka zprávu od členky posádky jachty Doda II. Jachta kotvila v západní části zadarského archipelagu a tři členové posádky byli nezvěstní od 2030, kdy odpluli na dinghy rybařit. Vzhledem k tomu, že se nevrátili v určenou hodinu, panovala na jachtě panika.
Do hledání se ihned pustily lodě Lučke kapetanije Zadar a na VHF byla vysíláno avízo upozorňující na nezvěstnou trojici.
Ve 0208 po půlnoci pracovníci kapitanátu rybářskou trojici našli před zátokou Široka na Istu. Rybáři byli v pořádku a nepotřebovali ani nabídnutou lékařskou pomoc. Jediným, kdo potřeboval asistenci, byl jejich přívěsný motor o výkonu 4,8 HP, který se roznemohl. Nikdo z lovců u sebe neměl žádný komunikační prostředek (VHF, mobilní telefon). Zachránci dopravili rybáře i s churavým motorem zpět na jachtu Doda II.
Záchranáři následně apelovali na mořechtivou veřejnost, aby používala více mozek. Na moře je třeba se vydávat s potřebnými znalostmi a vybavením.
5673
Související články
Kolik stojí záchrana lodě?
Kolik stojí záchrana lodě?
Výborný článek o tom, jaký je rozdíl mezi záchranou lodi a pouhým vlečením, jsme dostali od Lukáše Staňka. Je to jen hra se slovy? Ne, jde o to, kolik za asistenci v problémech zaplatíte. Tento rozdíl je třeba znát.
Na události bohatý víkend
Na události bohatý víkend
O víkendu bylo na Jadranu veselo. Množstvím nehod připomínaly poslední dny první sněhový poprašek v pražských ulicích. Vedle nehody v Zadaru došlo k dalším.
Benzínka na Istu
Benzínka na Istu
V oblasti mezi Zaglavem na Dugim otoku a Malim Lošinjem nebyla ještě před týdnem žádná čerpací stanice. Nyní je k dispozici nová plovoucí benzínka na Istu.