Kam zmizel český surfař?
Český surfař na červeném prkně zmizel na Makarské. Naposled byl i se svým plavidlem v barvě Ferrari Testarossa viděn včera kolem 1700 u Brely. V 1830 začalo pátrání po jachtaři v nejlepších letech.
Do pátrání byla zapojena Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje na moru, policisté z oddělení na Makarské, Pomorska policija s jednou lodí a Lučka kapetanija s další lodí. Pátrání probíhalo na makarském pobřeží i na březích nedalekého Brače až do 2025. V půl deváté se sportující padesátník ozval rodině z Brače. Ukázalo se, že:
- Nešlo o zkušeného jachtaře
- Nemělo se jednat o útěk od rodiny
- Na vině byla více než půlstoletí neodstraněná konstrukční chyba windsurfingu. Zatímco po větru to jde každému, proti větru jsou třeba určité dovednosti...
Pátrání bylo odvoláno a začínajícímu surfaři bylo pro klid všech zúčastněných doporučeno, aby se příště vydával na vodu jen v případě, že vítr vane směrem k pevnině.
2341
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.