Jen otázka času, kdy bude průser
Ruský tanker Unity naložený ropou po okraj měl problém v Biskaji. Motor, v bouři přestal pracovat motor.
Tanker Unity je 16 let starý aframax tanker plující pod ruskou vlajkou. 16. ledna vyplul z přístavu Primorsk naložený ropou a mířil do Mangalore v Indii. Tanker je ve vlastnictví ruské společnosti Argo Tanker Group. Od září loňského roku.
Počasí v Biskaji v noci na pátek, kdy k tísnivé situaci došlo, bylo neblahé. Zřejmě se však vše podařilo alespoň provizorně opravit (slyšel jsem, že tam místo klíňáku strojníci natáhli kvalitní zimní dámské punčochy ruské výroby), protože nyní je Unity na kotvě schován před vlnami a větrem za poloostrovem Cotentin na severu Francie nedaleko Cherbourgu.
Ruské tankery za sebou mají problematický půlrok. Dva se potopily v Černém moři, Eagle S omylem poškodil kotvou kabely mezi Estonskem a Finskem a je ve Finsku zadržen, Němci zase museli zachraňovat tanker Eventin, kterému se motor roznemohl nedaleko Rujány.
Poznámka na závěr
Proslýchá se, že Rusové jsou v posledních letech lační po starých tankerech stejně, jako medvědi po medu. Pokud náhodou máte nějaký vrak, je nejvyšší čas se ho zbavit.
987
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.