Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Jachta, která by měla stát někde mezi Class 40 a IMOCA a měla by foily přinést mezi širší jachtařské kruhy.
Na první pohled jsou na jachtě patrné foily. Kromě nich je ale jachta vybavena nosnými křídly na balastu kýlu. Ty by měly být nastavitelné. Další nosná křídla jsou na kormidle. Jachta má jediné hluboké kormidlo.
Sangiorgio Marine
Metis 45
Jachta by měla být určena pro 2 – 5 osob. Celý kokpit je uzavřen stejně, jako je to na moderních lodích IMOCA. Mělo by se jednat o one-design třídu pro offshore regaty. Loděnice Sangiorgio Marine zatím mlčí o ceně. Věta o tom, že by provozní náklady měly být nižší než u třídy IMOCA, nezní optimisticky.
Na rozdíl od jiných podobných studií jsou tu ale také informace, které naznačují, že by se nemuselo jednat jen o sen nepraktického designéra. Loděnice Sangiorgio Marine z Janova má na svém kontě kromě jiného jachtu Class 40 Musa 40 Ambrogia Beccarii, která dominovala ve třídě Class 40.
Sangiorgio Marine
Metis 45
Také dvojice designéru, která stojí za Metis 45, je stejná jako u Musa 40, tedy Gianluca Guelfi a Fabio D'Angeli.
Metis 45 se asi v charteru v Chorvatsku neobjeví, ale lidé, kteří za projektem stojí, vědí co dělají.
441
Související články
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji.
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.