Jednoduchá pomůcka pro bóji izolovaného nebezpečí
		
		
	Je pár bójí, které by měl každý jachtař bezpečně poznat. Ve dne i v noci. Jednou z nich je bóje izolovaného nebezpečí. Ve dne ji snad pozná každý. Co ale v noci?
Bóje izolovaného nebezpečí označuje nebezpečí, kterým může být útes, mělčina, skalisko nad hladinou atd, které je možné obeplout z kterékoli strany. Bóje neříká, jak daleko je třeba se od bóje držet. Je to rozdílné. Co může být nebezpečné pro nákladní loď, není nebezpečné pro plachetnici nebo motorový člun. Vždy je třeba bezpečnou vzdálenost konzultovat s mapou.
Jedná se o černočervenou bóji, jejímž vrcholovým znakem jsou dvě černé koule.
Svítí-li tato bóje, Jedná se o dva záblesky (Fl(2)). Proč dva záblesky a jak si to zapamatovat? Je to snadné. Charakteristika světla odpovídá vrcholovému znaku. Dvě černé koule = dva záblesky.
		
		
	
	
	
			
	
	
		
						
		
	
	
		730
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	Související články
	Navigačně složitá místa v noci
	
	
	
	Navigačně složitá místa v noci
	Místo, které je ve dne jasně vyznačené, se může stát za tmy nebezpečnou pastí. Nebudete-li na tuto alternativu připraveni můžete zažít nepříjemné chvíle za kormidlem.
 
	Izolované nebezpečí, jak blízko můžeme?
	
	
	
	Izolované nebezpečí, jak blízko můžeme?
	Často je slyšet otázka, jak daleko od bóje izolovaného nebezpečí je možné bezpečně proplout?
 
	Zelená bóje vpravo?
	
	
	
	Zelená bóje vpravo?
	Vzbudí vás, ukážou vám zelenou bóji a zeptají se: „Jak jí máme minout?“ Odpovíte, že je na pravé straně plavební dráhy. Víte, že nemusíte mít pravdu?