Jak vypadala včerejší cesta do Chorvatska
To nejsou záběry z únorové D1 na Vysočině, ale chorvatská A1 jen pár kilometrů před sjezdem k moři včera odpoledne. Sníh jen necelých 500 metrů nad mořem.
Posádka, která přijížděla včera na kurzy přístavních manévrů do Zadaru dlouho neměla o tom, co je u moře čeká jasno. Déšť střídal sníh dle nadmořské výšky po celou dobu cesty a s ubývajícími kilometry do cíle se zdála být situace stále horší. Jen pár kilometrů před tunelem Sveti Rok bylo okolí silnice zasněžené, jak vidíte na titulním snímku.
Pak přišel tunel a za ním…
Foto T.Procházka
...za tunelem
Silná bóra, která smýkala osobními automobily z boku na bok. Bóra ano, ale k tomu sluníčko a optimistický výhled do budoucnosti.
Dnes je sice zima, ale slunce svítí. Proti včerejšku nebe a dudy. Dokonce to vypadá, že večer bude i ryba. Ale o tom se nemluví. Zákazy platí večer i tady...
Poznámka: Že se nejedná na titulním snímku o D1 je poznat i na povrchu dálnice.
3509
To navigate, press the arrow keys.
Související články
Nová pravidla pro plavbu, kotvení a vyvazování v Chorvatsku
Nová pravidla pro plavbu, kotvení a vyvazování v Chorvatsku
Zákaz vyvazování ke stromům, plavba v blízkosti vyhrazených koupališť vymezena vzdáleností, či zákazy kotvení, které mohou vydat kapitanáty. Pravidla bezpečnosti plavby v Chorvatsku se mění a jachtaři by měli o změnách vědět.
Výška fendrů při přistávání
Výška fendrů při přistávání
Důležitým prvkem pro ochranu lodi při přistávání je fendr. Jeho správná pozice může výrazně snížit riziko poškození lodě při manévru. Často se setkávám s tím, že posádka fendry nachystá, jenže jejich umístění loď vůbec nechrání.
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Přifukuje. Vítr přicházející z boku už dosahuje síly 6 Beauforta (cca 25 uzlů). Jaká síla na loď působí? Utáhnu mooring rukou?