Jak uvolnit kotvu
Stojíte zádí k molu s přídí na kotvě. Vyplouváte, vytahujete kotvu a spolu s ní taháte i řetěz vedlejší jachty.
Je třeba cizí řetěz uvolnit, ale jak na to? Zvednutá část řetězu váží nejméně 40 kg a v leže na přídi se vám jej nedaří jednou rukou přizvednout.
Řešení je snadné. Svoji kotvu vytáhnete nad hladinu. Vyvazovací lano uvážete na vazák na přídi, provléknete ho pod nechtěným kotevním řetězem a napnuté uvážete znovu na vazák.
Nyní spustíte svoji kotvu níže, dokud se neuvolní z řetězu. Pak kotvu vytáhnete a cizí řetěz spustíte na dno.
Jednoduché a neuženete si u toho kýlu.
10015
Související články
Proč nekotvit na „katamaran“
Proč nekotvit na „katamaran“
V létě jsou často k vidění skupiny spřátelených lodí, které zakotví a vyvážou se k sobě. Společensky vítané stání má svá nebezpečí.
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Meltemi umí nepříjemně překvapit
Silný letní vítr v Egeji dokáže nováčky v oblasti zaskočit. Překvapeni pak jsou především tam, kde se cítí bezpečně, tedy v krytých přístavech a zátokách.