Jak upevnit radar na plachetnici
S čím má rada na plachetnici největší problémy? Je to náklon jachty. Zde se projevuje úhel, kterým jsou radarové vlny vysílané. Stačí náklon lodi a na špatně upevněném radaru neuvidíte nic. Investice do vaší bezpečnosti je zmařená.
Vertikální šíře radarového paprsku je na jachtách kolem 20 – 25°. Na přiloženém obrázku je vertikální šíře jasná.
Vidíte, že v těsné blízkosti jachty je radar slepý. Pokud jachtu nakloníme, na závětrném boku se slepý okruh zmenší, ale na návětrném se zvětší. Větší náklon pak znamená, že na návětrném boku můžeme skenovat tak leda nebe nad hlavou.
Aby k tomu nedocházelo, instaluje se radar na naklápěcích závěsech, které zajistí jeho horizontální polohu, a tedy i konstantní výhled na oba boky.
Příkladem mohou být závěsy Scanstrut.
2952
Související články
Srážky se stávají (i v době AIS)
Srážky se stávají (i v době AIS)
Jak může dojít ke kolizi menšího tankeru a motorové superjachty dlouhé 63 metrů? Dnes, v době kdy jsou obě lodě vybaveny radarem, AIS a kdovíčím ještě? Výsledkem kolize byla škoda 7,9 milionu USD a potopený tanker.
Radar, nejlepší pomocník pro kotvení
Radar, nejlepší pomocník pro kotvení
Připlujete v noci do zátoky a potřebujete zakotvit. S odhadem je to však v noci horší a vy se bojíte, abyste se ráno neprobudili na pláži. V takovém případě je radar nejlepší pomocník.
Jak zajistit, aby se do motoru nedostala voda výfukem
Jak zajistit, aby se do motoru nedostala voda výfukem
Základem prevence poškození dieselových lodních motorů vodou z výfuku jsou správná instalace, pravidelné prohlídky a údržba. Těch pár minut věnovaných těmto činnostem se mnohonásobně vyplatí, protože škody mohou být mimořádné. Jak tedy na to?