Daniel Vodička / čtvrtek 22. srpna 2019 / Kategorie: Technika plavby, Bezpečnost, Motorové jachty Jak se chránit před bouřkou Začnou-li blesky mlátit do hladiny kolem lodi, dorůstá nervozita na palubě vrcholu. Co nám to udělá, co to způsobí… Na toto téma napsala zajímavý článek sólová jachtařka Pip Hare v anglickém Yachting Worldu. My se podíváme jen na několik doporučení. Odpojte veškeré antény a přístroje umístěné na vrcholu stěžně (VHF, windmeter) a konektory umístěte tak, aby nemohl mezi nimi vzniknout oblouk. Vypněte veškeré elektronické přístroje. Zaznamenávejte si polohu na mapě. Nedotýkejte se kovových částí, jako jsou stěhy a relingy. Oslepí-li vás blesk v těsné blízkosti, seďte v kokpitu, dokud znovu neuvidíte. Počítejte s tím, že přístroje a antény na vrcholklu stěžně odejdou. Mějte tedy s sebou nejméně náhradní npouzovou anténu VHF. Fluxgate kompas (součást řídící jednotky autopilota) může zapomenout poběhlou kalibraci. Zkontrolujte údaje elektronického kompasu ručním zaměřovacím kompasem. 5606 Tagy: nehodableskbouřka Související články Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu? Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu? Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu? Kdy použít boční vlečení a jak Kdy použít boční vlečení a jak Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika. Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu? Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu? Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak Kdy použít boční vlečení a jak Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.