Jak může vypadat jachting?
Moře na jihu jsou krásná, průzračná, teplá, slunná, ale také plná turistů. Některá místa méně, některá více a některá jsou plná k prasknutí. Říká se tomu turistický průmysl. Jsou ale i místa (a časy), kde tomu tak není. Podívejte se na fotografie v článku.
Letos jsme připravili plavbu z Finska do Švédska a zpět. Proběhla na přelomu května a června. Zatímco na Jadranu již jachtařská sezóna běžela, na severu byl klid, po turistech ani památky.
Foto Daniel Přívara
Ke slušné maríně patří...
Při plavbě na severu je třeba se připravit na chlad, někdy až takový, že zalézá do morku kostí. Při teplotě kolem 10°C, vysoké vlhkosti a větru je nepříjemně chladno. Odměnou za to je dlouhý den. Tma chybí, jen soumrak a svítání. Tisíce ostrovů a ostrůvků, na kterých rostou borovice až k mořské hladině, překrásná příroda, barevné domky. Dále tu jsou tisíce kardinálních znak. Ty se zde naučí každý. Kdo je neumí, nikam nedopluje. No a nakonec zde jsou přístavy. Se saunami. To je takové běžné vybavení maríny, za kterou platíte cca 30 EUR za jachtu dlouhou 14 metrů. Když na moři prochladnete, v sauně si znovu prohřejete své kosti.
Níže najdete několik snímků z plavby.
2047
Související články
Saxdor 200 - dávka adrenalinu pro rybáře
Saxdor 200 - dávka adrenalinu pro rybáře
Finský výrobce motorových lodí Saxdor nabízí modely od 20 do 40 stop. Na spodním okraji této škály se nachází Saxdor 200, v ostatních parametrech by však měl okupovat příčky nejvyšší. V rybářské variantě Fishing package jde o flexibilního pracanta, dostatečně výkonného a přitom snadno přepravitelného na přívěsu za autem.
Zběsilý finský elektromotorák uhání vpřed 51 uzly
Zběsilý finský elektromotorák uhání vpřed 51 uzly
Finská společnost Axopar, která na vlnách vyznává především rychlost, se rozhodla zařadit do svých motorizací také elektrický pohon. Kdo by očekával, že se tím vzdává své záliby ve vysoké hladině adrenalinu v krvi, mýlil by se.