Daniel Vodička / úterý 11. dubna 2017 / Kategorie: Zajímavosti Ilegální dřevo na nejdražší jachtě O nejdražší a nejošklivější plachetnici Sailing Yacht A se toho již napsalo hodně. Po dlouhém vyšetřování je potvrzeno, že na lodi bylo použito ilegální teakové dřevo z pralesa. Dnes je zakázáno používat divoce rostoucí teakové dřevo. Důvod je jasný. Kvůli těžbě dřeva jsou likvidovány cenné tropické pralesy. Proto je obchod s divokým teakem zakázán. Nyní je potvrzeno vyšetřováním německého státního zástupce Axela Bielera, že dřevo použité při stavbě Sailing Yacht A nepochází z plantáží, ale bylo pokáceno v pralese. Loděnici Nobiskrug, která loď stavěla, dřevo dodala španělská firma Teak Solutions. Španělé dřevo koupili od barmské státní společnosti Myanmar Timber Enterprise. Expert dřevo analyzovali podle složení a přírůstků v letokruzích. Na možnost porušení zákonů bylo upozorněno již v říjnu, ale vyšetřování nebylo snadné. Loděnice se nyní hájí tím, že o použití nelegálního materiálu nevěděla. Tím samým se hájí i majitel lodě. Těžko se dá očekávat, že by někdo něco takového přiznal. Na druhou stranu, pokud v zadání uvedete, jak velké teakové kmeny vyžadujete, je jasné, jestli mohou nebo nemohou být z umělých plantáží. 6564 Tagy: Sailing Yacht Ateak Související články Proč se máčí teak před tankováním nafty Proč se máčí teak před tankováním nafty Na jachtě s teakovou palubou před začátkem tankování vezmu kbelík s vodou a vyleji ho na palubu v místě, kde je víčko nádrže. Pak víčko odšroubuji a začnu tankovat. Jaký je důvod pro tento postup?
Proč se máčí teak před tankováním nafty Proč se máčí teak před tankováním nafty Na jachtě s teakovou palubou před začátkem tankování vezmu kbelík s vodou a vyleji ho na palubu v místě, kde je víčko nádrže. Pak víčko odšroubuji a začnu tankovat. Jaký je důvod pro tento postup?