I pomorska policija se může mýlit…
Minulé pondělí jsme psali o vážné nehodě, která se stala nedaleko Pašmanu. Zničená plachetnice, zranění na palubě, záď a kokpit destruované přídí motorového člunu. Vina vypadala jasně. Policie však řekla: „Ne, viníkem je plachetnice!“
To se zdálo býti moc na svědky a odbornou veřejnost. Policejní vyjádření bylo jasné: „Viníkem nehody byl skipper plachetnice, který nedodržoval pravidla COLREG.“ Plachetnice prý vrazila do motorového člunu.
Přitom plachetnice měla rozčísnutou záď, ulámané kormidelní kolo, motorový člun nepochybně nastoupil do kokpitu plachetnice přes záď. To nasvědčuje tomu, že se přibližoval ze sektoru záďového světla a šlo tedy o předjíždění. To sice nevylučuje, že by na vině mohla být plachetnice, znamenalo by to však, že před nehodou kličkovala před předjíždějícím motorákem jako zajíc před dotírajícím chrtem. Nebo do něj hbitě nacouvala. Pokud plachetnice toto nečinila, a svědci kroutí jednohlasně hlavami, vypadá to na problém skippera motorové jachty. S těmito argumenty se na policii obrátila veřejnost.
Policejní mluvčí nejprve odmítl mluvit. Mumlal něco o nedostatku informací, o šumu, nepochopení a pauze na přeskupení informací. Nakonec po konzultaci s náčelníkem přeskupil informace takto: „Viníkem nehody byl skipper motorového člunu, který nedodržoval pravidla COLREG.“
Vlastně téměř vše bylo správně...
2158
Související články
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Když dojde nafta za bezvětří
Když dojde nafta za bezvětří
Co můžete dělat, když vám dojde na plachetnici nafta 300 metrů od břehu a vítr nepřetlačí ani cigaretový kouř stoupající k nebi? Možností, jak takovou lapálii řešit, je více.
Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Víte, co je základem vaší bezpečnosti na lodi? Je to odvaha nevyplout. Ta mnohým chybí. Obvykle chybí kvůli nedostatku zkušeností. Chybu však dělají i zkušení.