Hrozná nehoda u Dubrovniku
V Koločepském kanálu nedaleko Dubrovniku došlo 25.4. k tragické nehodě. Za tmy se srazil neosvětlený gumák s lodí dubrovnického kapitanátu. Vypadá to bohužel až na 7 obětí.
Z ostrova Šipan se vracela ekipa restaurace Bowa ležící na východním pobřeží ostrova v zátočině Pakljena. Restaurace byla připravována na sezónu. Devět osob plulo na neosvětleném gumovém člunu.
V té době spěchala na Mljet loď dubrovnického kapitanátu Danče. Důvodem pro spěch byl převoz nemocného z Mljetu do nemocnice.
Nedaleko Suduradu se obě lodě střetly. Po kolizi se podařilo zachránit dva zraněné, jednoho těžce a jednoho lehce. Další tři nalezení členové posádky gumáku byli vytaženi z vody mrtví. Zbylí čtyři jsou nezvěstní a pátrá se po nich.
Jde o strašnou tragédii, kterou zavinilo chybějící osvětlení člunu. Pokud si sáhnete do svědomí, kolikrát jste se vraceli v noci na loď na neosvětleném člunu? Může se to stát i vám. I když je pravděpodobnost malá…
Co žádá COLREG?
Pokud loď se strojním pohonem menší než 7 metrů a plující méně než 7 uzlů nemá standardní osvětlení, musí vystavovat bílé kruhové světlo a pokud je to možné i boční světla.
12340
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.