Giulia Sailing v druhé polovině sezóny
Včera jsme dostali zprávu od týmu Giulia Sailing, která shrnuje jejich působení ve druhé polovině sezóny.
Hned na počátku se musím omluvit všem kamarádům, fanouškům a přispěvatelům našeho týmu. Od patnáctého září, kdy jsme na Kypru obdrželi titul vícemistra Evropy, začal náš podzimní příběh plný zvratů a vymýšlení náhradních variant. A tak opravdu nebyl čas sednout si a napsat pro vás pár řádků.
S nemocným motorem
Po úspěchu na evropském šampionátu jsme měli v plánu odjet z Kypru na Maltu na tradiční Rolex Middle Sea Race. Po prvních 30 mílích motor vypověděl službu a převozní posádka pod vedením Petra Stejskala byla nucena zastavit na západním cípu Kypru a řešit nefunkční magnetický ventil přívodu paliva. Naštěstí potřebné náhradní díly byly dostupné hned druhý den. I s novou řídící jednotkou, která nás v minulosti zlobila také. Chtěli jsme mít jistotu.
Medican na Krétě
Druhý zádrhel nastal, když se začala formovat silná tlaková níže mezi Maltou a Krétou. Dnes už si ji všichni pamatují jako středomořský hurikán medican. Posádka byla nucena přerušit plavbu na Krétě a zajistit loď před blížícím se nebezpečím.
Nejsou lidi
Z důvodu časového skluzu jsme museli týden čekat a shánět novou partu pro další převoz. Vězte, že není jednoduchý úkol, když potřebujete zajistit posádku týden před Českou námořní rallye. Díky Lee Princové, Pavlovi a Maďarovi jsme dostali loď až na Maltu včas.
Šetřit loď
Malta byla jako vždy super. Jednalo se o padesátileté výročí. V průběhu příprav se začaly potvrzovat předpovědi na velmi silný vítr a co bylo horší, i tvorbu nenadálých bouřek. To v praxi znamená, že předpovědi jsou orientační, spíše horší a může foukat prakticky cokoliv. To je pro naši Giulii limitující. Vyrazili jsme s odhodláním, ale i jasným cílem, že pokud se podmínky zhorší – končíme.
Nakonec tomu dopomohla naše situace v Messinské úžině, kam jsme přijížděli na druhém místě a bouřka za námi hnala lodě proti proudu a my zůstali skoro stát v místě bez větru. Z Messiny jsme odjížděli skoro poslední se ztrátou 17Nm a s přicházející bouřkou, která z dálky světelně připomínala obří house party. Zbývalo nám tedy bojovat o dojetí do cíle a určitě by to nebylo beze škod. Padlo společné rozhodnutí odstoupit a připravit loď na Mistrovství Chorvatska, Mistrovství ČR a ještě regatu Jabuka, kterou každý rok končíme sezónu.
Chinese gybe
Převozní posádka z Malty do Šibeniku pod vedením Jaraxe Šuvarského neměla vůbec jasnou vyhlídku počasí a po jízdě ve větru přes třicet uzlů, kdy v jeden nestřežený okamžik dostala Chinese gybe. Přitom se zlomil spinakerový peň. Poté bylo nutné se na pár dnů schovat v přístavu Bari. Tou dobou se na televizních obrazovkách a v novinách objevovaly zprávy o devastujícím větru, který potápěl lodě v přístavu Rapallo a jinde.
Úspěch před koncem sezóny
Spinakerový peň není zrovna něco, co by bylo možné koupit v každém obchodě. Závody se zdály být ohroženy. Velkým štěstím bylo, že nám pomohl Ondra Uher, který měl v Compotechu ještě jeden peň už vyrobený na skladě. Velmi rychle nám ho dovezl a my jsme po nočním převrtávání koncovek mohli nastoupit do závodu. Musím uznat, že ten stres za to stál a my si v závěru odvážíme další tituly Mistra Chorvatska, Mistra České republiky a v neposlední řadě vítězství v handicapu ORC v regatě Jabuka, kde se sešlo 112 lodí. Nutno podotknout, že zde byl vítězem každý, kdo protrpěl slabý vítr až do konce.
Giulia je teď už na cestě do zimoviště v Itálii a my chceme poděkovat všem, co nám pomáhali tohle všechno uskutečnit. Jsou to především lidé, kteří milují jachting a mnohdy stojí za firmami, které uvádíme na našich FB stránkách.
Díky vám vyhrají i ti, co nemají moře.
Giulia sailing
5459
Související články
Program Lodních novin na výstavě For Boat
Program Lodních novin na výstavě For Boat
Lodní noviny se zúčastní veletrhu For Boat. Pro návštěvníky jsme na našem stánku připravili bohatý program.