Fraktura přídě
Testovací stroj AC40 Emirates Team New Zealand utrpěl při tréninkové plavbě v podmínkách na horní hranici způsobilosti vážné poškození příďové struktury lodě.
Novozélandský tým prováděl testy při ručním řízení výšky letu nad hladinou na severu ostrova Waiheke při rychlosti větru kolem 15-20 uzlů a velkých vlnách. Při plavbě po větru rychlostí přes 40 uzlů posádka na palubě ztratila kontrolu nad výškou letu nad hladinou, což způsobilo, že kormidlo a výškovka na něm umístěná vyletěly z vody. To mělo za následek ztrátu kontroly ve vysoké rychlosti a současně zaboření přídě pod hladinu a překlopení testovací jachty.
Náraz spojený s tlakem vody prolomil palubu. Důležité bylo, že vydržela vodotěsná přepážka za místem poškození a zabránila dalšímu průniku vody. Loď tak bylo možné odtáhnout zpět na základnu.
Celý tým včetně konstruktérů dokázal rychle vyhodnotit škody a časový plán oprav. Je také důležité pochopit přesné zatížení konstrukce při podobné nehodě a odnést si poučení, které lze získat jen při podobných nezdarech.
Šéf Emirates New Zealand Grant Dalton řekl: "Zdá se, že vysoký tlak vody a boční zatížení zhroutily přední část paluby a způsobily výsledné poškození přídě. Konstruktéři analyzují zatížení při nehodě, a i když je možná ještě brzy na to, abychom to řekli, je pravděpodobné, že budeme muset provést nějakou dodatečnou úpravu konstrukce naší lodi a celé flotily AC40. Tomu však lépe porozumíme až v příštích dnech.“
Loď AC40 byla po incidentu odtažena na foilech zpět na základnu a je v hangáru, kde se vyhodnocují další opravy.
800
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.