Fraktura přídě
Testovací stroj AC40 Emirates Team New Zealand utrpěl při tréninkové plavbě v podmínkách na horní hranici způsobilosti vážné poškození příďové struktury lodě.
Novozélandský tým prováděl testy při ručním řízení výšky letu nad hladinou na severu ostrova Waiheke při rychlosti větru kolem 15-20 uzlů a velkých vlnách. Při plavbě po větru rychlostí přes 40 uzlů posádka na palubě ztratila kontrolu nad výškou letu nad hladinou, což způsobilo, že kormidlo a výškovka na něm umístěná vyletěly z vody. To mělo za následek ztrátu kontroly ve vysoké rychlosti a současně zaboření přídě pod hladinu a překlopení testovací jachty.
Náraz spojený s tlakem vody prolomil palubu. Důležité bylo, že vydržela vodotěsná přepážka za místem poškození a zabránila dalšímu průniku vody. Loď tak bylo možné odtáhnout zpět na základnu.
Celý tým včetně konstruktérů dokázal rychle vyhodnotit škody a časový plán oprav. Je také důležité pochopit přesné zatížení konstrukce při podobné nehodě a odnést si poučení, které lze získat jen při podobných nezdarech.
Šéf Emirates New Zealand Grant Dalton řekl: "Zdá se, že vysoký tlak vody a boční zatížení zhroutily přední část paluby a způsobily výsledné poškození přídě. Konstruktéři analyzují zatížení při nehodě, a i když je možná ještě brzy na to, abychom to řekli, je pravděpodobné, že budeme muset provést nějakou dodatečnou úpravu konstrukce naší lodi a celé flotily AC40. Tomu však lépe porozumíme až v příštích dnech.“
Loď AC40 byla po incidentu odtažena na foilech zpět na základnu a je v hangáru, kde se vyhodnocují další opravy.
912
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.