Extrém
Toto je nová Mini od Thomase Tisona, kterou připravují v německé loděnici Knierim Yachtbau. Vypadá trochu krabicoidně, ale samozřejmě bude vybavena foily. Jak jinak. V dnešní době.
Šířa dodává každé lodi tvarovou stabilitu. Čím je loď širší, tím je stabilnější. Stačí srovnání voru a kajaku. Na plachetnici pak vyšší stabilita znamená vyšší výkon. Jachta uveze více plachet. Vyšší výkon = vyšší rychlost.
Pontonovitý tvar lodě nemusí být problém, pokud jachta pluje v náklonu. V té chvíli pluje po hraně a smáčená plocha (tření) je minimální. Problémem je slabý vítr, kdy bude sedět na vodě jako kačena.
A co se týče foilů, této dnešní všednodenosti, půjde o unikátní systém, kdy se křídla zvedající jachtu z vody budou pohybovat ve třech směrech.
Z estetického hlediska se již nejedná o jachtu krásných tvarů. Na druhou stranu bude vevnitř dost místa i na poličky, na které si závodník bude moci uložit knihy pro případ, kdyby uvízl ve slabém větru.
3873
Související články
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily
Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji.
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider
Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.