Daniel Vodička / pondělí 30. října 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Etapa plná překvapení Volvo Ocean Race má za sebou první etapu. Přinesla několik překvapení. Také vítězství týmu Vestas 11th Hour Racing je možné označit za překvapivé. Tým Vestas 11th Hour Racing vede americký Skipper Charlie Enright. Ještě před čtyřmi lety byl tento jachtař světové veřejnosti v podstatě neznámý. Tenkrát se mu spolu s Markem Towillem podařilo zajistit finance pro tým do minulého ročníku Volvo Ocean Race. Vznikl americko-turecký tým Alvimedica. Byl plný nováčků, ale nevedl si špatně. Letos jedou Charlie s Markem závod podruhé, přesto jsou proti mnohým jiným stále nováčky. Na druhou stranu je v týmu i několik velmi zkušených borců. Navigátor Simon Fisher má za sebou čtyři ročníky a Damian Foxall a Tony Mutter po pěti. Tým Vestas 11th Hour Racing se dostal do čela v první třetině etapy a vybudoval si solidní vedení. Při pohledu zvenčí se mohlo zdát, že se bezpečné vedení rozplývá těsně před cílem v Lisabonu na řece Tejo. Nebyla to však tak docela pravda. Vedoucí tým se už pohyboval ve velice slabém vánku v ústí řeky, zatímco druhý tým Mapfre se na moři blížil ve stále ještě stabilním větru. Do toho byl Vestas 11th Hour Racing ve chvílích, kdy se povětří utišilo docela, unášen proudem v řece zpět na moře. Náskok se sice snížil, ale šlo o podmínky, do kterých se tým Mapfre dostal také a zpomalil. Španělský tým tedy dojel na druhém místě. Pro zkušený tým to bylo splnění povinnosti. Pro Mapfre je cokoli jiného než vítězství v závodu zklamáním. To samé je možné říci i pro čínský tým Dongfeng. Tedy čínský… Na všech fotkách sice čínské vlajky, ale jde o francouzské závodníky (především) a francouzské know how. Číňané posílají peníze a velké čínské vlajky na focení. Je to jako ve všem dnes. Evropané něco umí, Čína si to koupí. Až nás vymačkají, zahodí nás, jak tubu od zubní pasty. Dongfeng vedený Charlesem Caudrelierem chce vyhrát. Po startu etapy šel také suveréně do čela. Pak ale přišla kolize s neznámým předmětem a loď začala mít potíže s rychlostí. Ztrácela na ostatní. Pak přišly chyby. Špatná rozhodnutí. To se při nedostatku rychlosti stává… Tým se před Gibraltarem propadl až na poslední místo. V Gibu došlo k další kolizi. Tentokrát s velkou rybou. Bylo nutné dokonce couvat, aby se uvolnila z kýlu. To nakonec pomohlo nabrat ztracenou rychlost. Od té chvíle se Dongfeng začal probojovávat startovním polem. Třetí místo je tak nakonec možné považovat za úspěch. Velkým překvapením je předposlední místo týmu Brunel. Tým vedený Bouwe Bekingem nakonec dokázal předjet jen Clean Seas. Určitě se od něj čekalo více. V pátek startuje v Lisabonu in-port race a v neděli etapa do Kapského Města. Výsledky najdete zde. 3958 Tagy: VolvoMapfreDongfengVestasBrunel Související články A skippeři nebudou mit co žrat! A skippeři nebudou mit co žrat! Volvo Penta představuje nový Assisted Docking System. Jde o zjednodušení ovládání jachty v přístavech na maximální možnou mez. Jachtu vede při manévrech kormidelník, ale většinu komplikací odstraní nový systém. Umět, nebo neumět? Virtuos, či analfabet? Umět, nebo neumět? Virtuos, či analfabet? Volvo Penta představilo motorák, který zajede do místa v maríně sám. Mohutná reklamní show amerického stylu s velkohubými řečmi. Je toto cesta do budoucnosti? Bude technika řešit to, co se odmítáme naučit?
A skippeři nebudou mit co žrat! A skippeři nebudou mit co žrat! Volvo Penta představuje nový Assisted Docking System. Jde o zjednodušení ovládání jachty v přístavech na maximální možnou mez. Jachtu vede při manévrech kormidelník, ale většinu komplikací odstraní nový systém.
Umět, nebo neumět? Virtuos, či analfabet? Umět, nebo neumět? Virtuos, či analfabet? Volvo Penta představilo motorák, který zajede do místa v maríně sám. Mohutná reklamní show amerického stylu s velkohubými řečmi. Je toto cesta do budoucnosti? Bude technika řešit to, co se odmítáme naučit?